اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دلیل حذف باکس‌های زباله در کرج چیست؟

معاون خدمات شهری شهرداری کرج از اجرای طرح جمع آوری سبدهای زباله درب منازل خبر داد و گفت: با اجرای این طرح سعی داریم علاوه بر ایجاد نظم و زیبایی در شهر به رفع آلودگی مقابل معابر نیز کمک کنیم.

دلیل حذف باکس‌های زباله در کرج چیست؟

علی اصغر همتی، معاون خدمات شهری شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج در رابطه با جمع آوری باکس‌های زباله محله گفت: بر اساس مطالعاتی که انجام دادیم سبدهای زباله مقابل ساختمان‌ها به فرهنگ غیرقابل قبولی تبدیل شده است که منبع آلودگی به شمار می‌آیند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه در این شرایط شیوع بیماری و وجود زباله‌های آلوده در کیسه‌های زباله می‌تواند به منبع انتقال ویروس در طول 24 ساعت تبدیل شود، افزود: با جمع آوری سبدهای زباله شهروندان ترغیب می‌شوند رأس ساعت مشخص زباله‌های خود را به مخزن مکانیزه زباله و یا مقابل منزل خود منتقل کنند.

 

وی ادامه داد: با این تفاسیر از شهروندان درخواست می‌کنیم نسبت به بیرون گذاشتن زباله‌های خود رأس ساعت ۹ شب اقدام کرده و از قرار دادن آنها در معابر غیر از این ساعت، خودداری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج یادآور شد: از جمله عوارض قرار دادن بی موقع زباله‌ها در سبدهای مقابل ساختمان، پاره شدن کیسه‌ها توسط زباله گردها و یا حیوانات شهری است که منجر به جاری شدن شیرابه و انتشار بوی نامطبوع، افزایش جمعیت حشرات موذی و معضلات بهداشتی، همچنین عدم امکان نظافت صحیح و کامل سبدها و محیط اطراف آن توسط پاکبان‌های شهرداری است.

 

به گفته این مقام مسؤول، شهرداری کرج پس از حذف سبدها، مسؤولیت جانمایی و استقرار مخازن اضطراری مکانیزه در نقاط مختلف معابر اصلی را به عهده دارد. در این راستا برای هر منطقه حدود 500 مخزن مکانیزه زباله در نظر گرفته شده است که در حال حاضر حدود 250 مورد در هر منطقه وجود دارد و بنا به نیاز و درخواست منطقه تعداد آن افزایش خواهد یافت.

 

معاون خدمات شهری شهرداری کرج تاکید کرد: با قرار دادن زباله‌ها سر ساعت مقرر، علاوه‌بر رعایت انضباط شهری، محیطی پاکیزه‌تر، زیباتر و عاری از زباله خواهیم داشت.

در جریان قرارگرفتن مردم نسبت به برنامه‌های شهرداری می‌تواند بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌ها ایجاد کند. بهتر بود مدیریتی شهری از ظرفیت رسانه‌ها برای همراه کردن مردم به شکل بهتری استفاده می‌کرد. همچنین بدیهی است که اجرای طرح‌های اینچنین بدون آماده کردن طرح جایگزین مشکلات بدتری را برای شهروندان ایجاد می‌کند کما اینکه تصاویری که در فضای مجازی از محله‌های مختلف شهر کرج بعد از جمع آوری باکس‌های زباله منتشر می‌شود نشان می‌دهد تجهیز نشدن محله‌ها به سطل‌های مکانیزه آن هم در فضای کرونایی این روزها موجب نارضایتی مردم شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول