اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

قشم مستعد توسعه بیمه‌های روستایی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم با داشتن ۶۴ روستا، مستعد راه‌اندازی دفاتر کارگزاری و توسعه بیمه‌های روستایی و عشایری است.

قشم مستعد توسعه بیمه‌های روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، شامگاه امروز در نشست هم‌اندیشی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هرمزگان که با حضور جمعی از دهیاران، مدیران عامل سمن‌ها و تعاونی‌های روستایی، پتانسیل جزیره قشم برای راه‌اندازی کارگزاری‌های بیمه روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با استقبال از خدمات ارایه شده توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ظرفیت جزیره را در این حوزه بسیار بالا دانست.

محمدعلی دشوارگر،  مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هرمزگان نیز ضمن معرفی این نوع بیمه و مزایای آن عنوان داشت: حدود ۲۲ هزار بیمه شده روستایی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: دهیاران، سمن‌ها، تعاونی‌ها، صندوق خرد زنان و تمامی فعالان این حوزه می‌توانند با راه‌اندازی کارگزاری بیمه روستایی ضمن ایجاد درآمد برای کسب و کار خود، آینده درآمدی روستاییان و کشاورزان را در این منطقه با کمک از بیمه بازنشستگی روستایی تامین کنند.

به گفته دشوارگر، شهرهای قشم، درگهان و سوزا، همچنین روستاهای طبل، دولاب و باسعیدو به لحاظ پراکندگی جمعیت، مکان‌های مناسبی برای راه‌اندازی این کارگزاری‌ها می‌باشد.

در ادامه، فرشته سلجوقی، مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم از دهیاران و مدیران عامل سمن‌های فعال در جزیره خواست تا با معرفی این طرح به جامعه محلی قشم، به ترویج فرهنگ بیمه و به ویژه تامین آینده اقتصادی و رفاهی خانورهای روستایی کمک کنند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول