اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جهاد در دل کرونا/ از ضدعفونی هدفمند شهرها تا فعالیت آمران سلامت

در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا باز هم جهادگران پای کار آمدند و رزمایش ضدعفونی هدفمند شهرستان شاهرود را اجرا کردند.

جهاد در دل کرونا/ از ضدعفونی هدفمند شهرها تا فعالیت آمران سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، در حالی ‌که شهرستان شاهرود جزو شهرستان‌های بحرانی و سیاه شیوع ویروس منحوس کرونا قرار دارد، رزمایش میدانی ضدعفونی هدفمند محلات شهرستان شاهرود با حضور بیش از ۳۰۰ اکیپ و حدود ۵۰۰ جهادگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد.

این رزمایش به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود و با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان و جهادگران بسیجی این شهرستان اجرا شده است و باز هم جهادگران ثابت کردند که در شرایط سخت در کنار مردم هستند.

به‌کارگیری بیش از ۲۰۰ خودرو در رزمایش ضدعفونی هدفمند شاهرود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در این زمینه اظهار کرد: با توجه به وضع بحرانی شهرستان شاهرود و برای مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا، رزمایش ضدعفونی هدفمند این شهرستان با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از جهادگران از ارگان‌های مختلف اجرا شد.

سرهنگ محمد خوش‌قدم افزود: این رزمایش با همکاری شهرداری شاهرود، جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود، هلال احمر، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود، گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم و گردان‌های امام علی (ع) و امان حسین (ع) و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان با به‌کارگیری بیش از ۲۰۰ خودروی ضدعفونی‌کننده اجرا شد.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را ارتقای سطح سلامت و مقابله با کرونا و ایجاد حساسیت در جامعه برای مقابله برابر کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: ضدعفونی هدفمند شهرستان شاهرود تا نابودی این ویروس تداوم می‌یابد و گروه‌های جهادی بسیج در این راستا به‌صورت هدفمند به ضدعفونی محلات ادامه خواهند داد.

حضور ۱۰۰ اکیپ ضدعفونی در شهرهای مختلف شاهرود

جانشین ستاد مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود با اشاره به اجرای این رزمایش در شهرهای رویان، بسطام، کلاته‌خیج، مجن و بیارجمند با همکاری شهرداری‌ها و بسیجیان تصریح کرد: در این برنامه‌ها نیز بیش از ۱۰۰ اکیپ و ۲۰۰ نفر جهادگر حضور داشتند و به ضدعفونی هدفمند این شهرها پرداخته‌اند.

خوش‌قدم با تقدیر از مردم شهرستان شاهرود که بالای ۹۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه در منزل تأکید کرد و افزود: باز گذاشتن پنجره منازل برای رفت و آمد هوا در محیط منزل برای کاهش شیوع کرونا مدنظر قرار گیرد و مردم از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

لزوم پرهیز از برگزاری دورهمی و حضور غیرضروری در اجتماع 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شاهرود نیز با تقدیر از همت و تلاش جهادگران با بیان اینکه تلاش کادر درمانی و پزشکی شهرستان در راستای مهار ویروس کرونا و مقابله با شیوع آن ادامه دارد، گفت: امروز همه باید تلاش کنیم تا این ویروس را مهار و برای قطع زنجیره شیوع آن تلاش کنیم و تلاش امروز جهادگران در این راستا جای تقدیر دارد.

حسین شیبانی با بیان اینکه امروز در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود تلاش کادر درمان در راستای کم ‌کردن آلام بیماران و مردم است، افزود: نقاهتگاه شاهرود نیز به همت سپاه شهرستان برای کمک به بیماران کرونایی آماده شده و امیدواریم تمام این تلاش‌ها بتواند در راه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی مؤثر باشد.

وی با تأکید بر قطع زنجیره شیوع کرونا بر عدم اجتماع و دورهمی و حضور غیرضروری در اجتماع تأکید کرد و از همه خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و فاصله اجتماعی را حتی در منازل خود رعایت کنند.

 بیش از ۲ هزار ماسک رایگان 

در این رزمایش که مسؤولان نظامی و انتظامی و رؤسای برخی ادارات شهرستان شاهرود حضور داشتند، گروه‌های جهادی بسیج، شهرداری، هلال احمر، جهاد کشاورزی، گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم و نیروی انتظامی در شهر پخش شدند و به ضدعفونی هدفمند پرداختند.

همچنین ایستگاه‌های توزیع ماسک نیز در میادین شهر شاهرود برپا شد و بیش از دو هزار ماسک رایگان در شهر توزیع و امر به معروف سلامت با حضور کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان انجام شد.

این روزها بسیجیان و جهادگران وارد میدان شده‌اند تا هرکسی به ‌نوبه خود کاری انجام دهد و مشکلات ناشی از ویروس منحوس کرونا هر چه سریع‌تر رفع شود و مردم به زندگی عادی خود برگردند.

البته در این بین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری اجتماع و دورهمی‌ خانوادگی مورد تأکید پزشکان و کارشناسان قرار دارد که امیدواریم مردم برای حفظ سلامتی خود و کادر درمان به این مهم توجه کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول