اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۱۸ درصد سرمایه‌گذاری خارجی ایران، در زنجان انجام شده است

استاندار زنجان از جذب ۱۵۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی توسط استان زنجان خبر داد و گفت: زنجان توانسته ۱۸ درصد سرمایه‌گذاری خارجی کشور را از آن خود کند.

۱۸ درصد سرمایه‌گذاری خارجی ایران، در زنجان انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی دوشنبه‌شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: دستگاه‌ها علاوه بر بودجه استانی باید به دنبال جذب بودجه ملی باشند.

استاندار زنجان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد پیش از تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: بر اساس مستنداتی که ارائه شد، انتظار می‌رفت افزایش اعتبارات تملک دارایی استان بیش از ۲۹ درصد پیش‌بینی شود و که نشد و باید مراتب نارضایتی استان طی نامه‌ای به رئیس آن سازمان اعلام شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی فصل بهداشت و بخش درمان از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: ولی این مسئله دلیلی برای کم‌کاری و یا کم‌توجهی به دیگر بخش‌ها و فصول نیست.

حقیقی با بیان اینکه در توزیع بودجه سال 1400 پروژه‌های نیمه‌تمام با درصد بالا در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: عملکرد بالای دستگاه‌ها در جذب اعتبارات ملی مورد توجه است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ارائه عملکرد توسط مدیران دستگاه‌ها ضروری است، گفت: حق مردم است که در رابطه با عملکرد دستگاه‌ها گزارش‌ها را دریافت کنند و از موفقیت‌ها مطلع شوند.

وی از جذب ۱۵۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی توسط استان زنجان خبر داد و افزود: زنجان توانسته ۱۸ درصد سرمایه‌گذاری خارجی کشور را از آن خود کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز، بیش از ۱۸ هزار واجدالشرایط مسکن اقدام ملی در استان وجود دارد، عنوان کرد: زمین ۱۱ هزار واحد آن تامین شده است و اقدامات لازم برای تامین زمین برای ۷ هزار واحد در حال انجام است.

 

اولویت با پروژه‌های ناتمام است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لایحه 1400 استان زنجان بیش از 218 میلیارد و 800 میلیون تومان است، اظهار کرد: جمع کل اعتبارات هزینه‌ای لایحه 1400 استان بیش از 434 میلیارد و 500 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

مهران میرزایی از رشد 61.74 درصد جمع کل اعتبارات هزینه‌ای لایحه 1400 نسبت به ابلاغیه بودجه 1399 خبر داد و تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام احداثی و توسعه‌ای و پوشش نیازهای شهرستانی از مهم‌ترین موارد لحاظ‌ شده در توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 1400 است.

بودجه بخش درمان افزایش یابد

در ادامه جلسه پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کنونی رشد بودجه فصل بهداشت و فصل درمان باید بالا باشد، اظهار کرد: سال گذشته فقط 20 درصد از بودجه فصل بهداشت و درمان تخصیص یافت که میزان بسیار کمی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شهر زنجان با مشکل شدید سرانه پایین آموزشی مواجه هستیم، تاکید کرد: این کمبود فضا اغلب در شهرک‌های اقماری است.

مسعود بیات‌منش با اشاره به اینکه این مشکل فقط مختص شهرک‌های جدید نیست، اضافه کرد: متاسفانه این مشکل در شهرک‌هایی که در اواخر دهه 70 هم به محدوده شهری اضافه شده است وجود دارد.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول