اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مجتمع گلخانه‌ای جلفا جزو 10 گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه‌ای دنیاست

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، گفت: مجتمع گلخانه‌ای جلفا جزو 10 گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه‌ای دنیا محسوب می‌شود.

مجتمع گلخانه‌ای جلفا جزو 10 گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه‌ای دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  محمدرضا قدسی، مشاور وزیر جهادکشاورزی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها در سفر خود به استان آذربایجان‌شرقی از پروژه‌های مختلف بخش کشاورزی استان بازدید کرد.

وی در دومین روز از سفر خود ضمن بازدید از شهرک دامپروری تبریز  از مرکز جهادکشاورزی بخش ایلخچی در شهرستان اسکو  بازدید کرد.

قدسی با بیان اینکه امروزه با توجه به شرایط سخت ایجاد شده در کشور و تحریم‌های ظالمانه تحمیلی از سوی دشمنان، اقدام برای تولید بسیار مهم است، بیان داشت: افزایش تولیدات از جمله تولیدات بخش کشاورزی به‌ویژه در استان‌های مرزی همچون آذربایجان‌شرقی دارای اهمیت بسزایی است و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی عامل تامین امنیت غذایی کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه کسانی که در جهت افزایش تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند، برای امنیت کشور کار می.کنند که هیچ عبادتی از این بالاتر نیست، ادامه داد: در اجرای تولیدات گلخانه‌ای در گذشته، شهرهای جیرفت و یزد پیشرو بودند اما خوشبختانه با روندی که در پیش رو داریم، هم اکنون استان های آذربایجان‌شرقی و اقلیم سرد نیز در جهت تولید محصولات گلخانه‌ای می‌توانند  فعال و موفق  باشند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با تقدیر از اقدام سرمایه‌گذاران در احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در جلفا و منطقه آزاد ارس بیان داشت: اقدام ارزشمند شما که سرمایه خود را برای تولید به اجرا گذاشته‌اید جای تقدیر دارد و امیدواریم به همت و همکاری شما از این بحران و شرایط سخت کشور عبور کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید با بیان اینکه مجتمع ارس تارلا امیر با عرصه 80 هکتار جزو 10 گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه‌ای دنیا محسوب می‌شود، گفت:  فاز اولیه 30 هکتاری این پروژه در سال 98 و فاز دوم نیز در 20 شهریور‌ماه سال.جاری به بهره‌برداری رسیده است.

اکبر فتحی افزود: این پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 22 هزار و پانصد میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی برای بیش از هزار نفر سالانه بیش از 40 هزار تن اکثراً  محصول گوجه.فرنگی تولید می.کند.

وی گفت: مجتمع ارس تارلا امین نیز 50 هکتار عرصه داشته که 35 هکتار به کشت گلخانه تخصیص یافته است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول