اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آزادسازی سوسنگرد در سایه نقش بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان.شرقی و امام جمعه تبریز، گفت: در کنار نقش پنهان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جنگ، حضور معظم له در جبهه‌های نبرد وضعیت جنگ تحمیلی را تغییر داده بود.

آزادسازی سوسنگرد در سایه نقش بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به ۲۶ آبان.ماه، سالروز آزادى سوسنگرد، اظهار داشت: حضور ۹ ماهه رهبر عزیزمان در آغاز جنگ تحمیلی از اولین روزهاى مهرماه ۵۹ تا پایان اردیبهشت ۶۰  به نقش برجسته ایشان در صحنه‌های مختلف جنگ می‌توان پی برد اما مهم‌تر از آن؛ نقش پنهان ایشان در کشف و شناسایى نیروهاى کلیدى جنگ، تأسیس و بنیانگذارى بخش‌ها، قسمت.ها و نهادهاى مختلف، مراقبت و حراست و رصد تحرکات نفوذى.هاى دشمن بوده است.

امام جمعه تبریز افزود: فداکاری.های رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان آذربایجانی و نقش آفرینی رهبر معظم انقلاب و شهید چمران، معادلات جنگ تحمیلی را بر هم زد و باعث زبونی و خفت دشمن بعثی و عوامل نفوذی آنها در داخل شد. 

وی افزود: اگر در آن سال‌های نخست دفاع مقدس، سوسنگرد سقوط می‌‌کرد بدون تردید سقوط اهواز و استان خوزستان قطعی بود و اگر سوسنگرد آزاد نمی‌‌شد، وضعیت جنگ تحمیلی در آن برهه به‌طور کامل تغییر می‌‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: امام راحل در دو مورد از کلمه باید، استفاده کردند که یکی درباره شکست حصر آبادان و دیگری آزادسازی سوسنگرد بود که گفتند این شهر تا فردا باید آزاد شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به وحدت نیروهای عمل‌کننده در عملیات آزادسازی سوسنگرد، گفت: نقش لشکر عاشورای آذربایجان در کنار ارتش و لشکر۹۲ زرهی خوزستان، جهاد سازندگی، نیروهای عشایر منطقه و حتی نیروهای ژاندارمری وقت در این عملیات بی‌نظیر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به وحدت مثال زدنی نیروهای نظامی در سال‌های جنگ، گفت: در سایه این همدلی سوسنگرد آزاد شد و یکی از نکات برجسته موفقیت عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور و پیگیری شهید محراب آیت‌الله مدنی امام جمعه وقت تبریز بود که امور را از نزدیک پیگیری می‌کرد و مهم‌تر از همه حضور مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و شهید چمران به عنوان فرمانده جنگ‌های نامنظم بود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پخش مستند سه قسمتى با نام «در لباس سربازى» یادآور شد: در سالگرد ۴۰ سالگى دفاع مقدس و به همت مؤسسه نشر آثار امام خامنه‌اى و با تلاش مستندساز خوشنام و پرکارِ کشورمان آقای مهدى نقویان، این مستند تهیه و تدوین شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در لباس سربازى قرار است در آینده کتابى باشد که خاطرات رهبر انقلاب در دفاع مقدس را روایت می‌کند. این خاطرات چنانچه در مستند سه قسمتى دیدیم. یک روایت ناب و دست اول از آغاز و فراز و فرودها و پایان دفاع مقدس است که در صورت انتشار ناگفته‌هاى بسیارى از جنگ، به خصوص روزهاى آغاز آن را براى مخاطبان تشنه خود بازگو مى‌کند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول