اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تغییرات کلی و دستورالعمل جامع کرونایی در راه است/با اقلیت متخلف قاطعانه برخورد شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تغییرات کلی و دستورالعمل‌های جامع کرونایی به طور سراسری در راه است.

تغییرات کلی و دستورالعمل جامع کرونایی در راه است/با اقلیت متخلف قاطعانه برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری اظهار داشت: دستورالعمل‌های جدی برای اعمال محدودیت‌‌های بیشتر ترافیکی، ترددها، تعطیلی برخی صنوف، کلاس ها، مراسمات عروسی و ترحیم اتخاذ شده که با توجه به شرایط مناطق از نظر شیوع بیماری اجرای آن آغاز و قطعا تا پایان این بیماری ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این دستورالعمل ها که به صورت یکنواخت و در راستای جلوگیری از چندگانگی، در ستاد ملی طراحی و برنامه ریزی شده است به زودی برای اجرا به صورت سراسری به ستاد استانی اعلام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تخت های بیمارستانی در استان دارد پر می‌شود، پیام نگران کننده‌ای است و مردم به خوبی این پیام را درک می‌کنند، گفت: باید ۱۰۰ تخت بیمارستانی دیگر آماده ‌سازی کنیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه باید با اقلیت متخلف با قاطعیت برخورد شود، ابراز داشت: ۸۰ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و اقلیت ۲۰ درصدی که رعایت نمی کنند باید با اعمال قانون تکلیف آنها را روشن کرد.

وی تصریح کرد: باید همه تدابیر را بکار بست و تلاش کرد تا کسی مبتلا به کرونا نشود و در گام بعدی کسانی که مشکوک هستند را از طریق پایگاه های بهداشتی که بطور ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعت فعالند شناسایی و در آخر آنهایی که در قرنطینه هستند را به خوبی تحت نظارت و کنترل داشت.

استاندار به آگاهی بخشی و شناسایی زود هنگام بیماران با تکنیک ها و روش های نو تاکید کرد و گفت: با آگاهی بخشی خانواده ها و با بیماریابی نباید گذاشت تا ناقلین و بیمار مبتلا شده وضعیت آنها حاد شود که در بیمارستان و بخش‌های مراقبت ویژه شرایط را سخت کنند و یا قابل علاج نباشد.

کلانتری با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا جلسات، تجمعات دورهمی ها، مراسمات مختلف را تعطیل کرد گفت: سعی شود جلسات اداری بیشتر از ۱۵ نفر نباشند و شورای اداری استان که مهمترین جلسات است را در شرایط کرونایی برگزار نکرده ایم.

وی تاکید کرد: خودروهایی که در مراسمات جشن تجمعات آنچنانی به راه می اندازند و در مراسم ترحیم به آرمستان ها می روند در خصوص آنها جریمه ۵۰۰ هزارتومانی اعمال شود.

استاندار به موضوع انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان های گچساران و باشت  با وجود وضعیت کرونا اشاره کرد و افزود: کسانی که قرار است نماینده و خادم این مردم شوند باید شرایط را به خوبی درک و به گونه‌ای رفتار کنند که با تجمعات و گردهمای‌ها سبب آسیب رسیدن به سلامت و جان مردم نشود.

کلانتری با اشاره به شیوع کرونا به تشدید محدودیت‌ها و به حداقل رساندن تجمعات و ترددها تاکید کرد و گفت: تجمعات و ترددها باید به حداقل ممکن برسند و خدمات غیرحضوری و الکترونیکی باید توسعه یابد و با آگاهی بخشی رسانه ای، هنری، ارشادی و آموزش ها، درک سلامت مردم در رابطه با بیماری کرونا افزایش یابد.

استاندار با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا گفت: مردم ما قطعا شرایط فوق العاده کنونی را به خوبی درک می کنند و برای عبور از این شرایط با کمترین تلفات و خسارات باید هم دیگر را یاری کنیم.

انتهای پیام/82009

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول