اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

38 درصد مجرمان زندان قزوین حرفه‌ای هستند/ ضرورت تدوین بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: هم اکنون حدود ۳۸ درصد مجرمان زندان قزوین حرفه‌ای هستند یعنی سه جرم به بالا دارند و باید شرکای آن‌ها و گلوگاه‌های وقوع جرایم را شناسایی کنیم تا شاهد بازدارندگی اقدامات صورت گرفته باشیم.

38 درصد مجرمان زندان قزوین حرفه‌ای هستند/ ضرورت تدوین بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز یکشنبه در نشست ستاد کنترل مجرمان سابقه دار استان گفت: علیرغم تمامی اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته، نتایج و دستاوردهای این ستاد در کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومان سابقه‌دار قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای نباید از تخفیفات مرخصی برخوردار شوند چون موجب نگرانی و بدبینی مردم نسبت به نظام ‌می‌شوند و موجی از ناامنی و اضطراب را در میان شهروندان به وجود می‌آورند.

رئیس کل داذگستری استان تصریح کرد:لازم است هرچه سریع‌تر  بانک اطلاعاتی مجرمین خطرناک جمع آوری و تهیه شود تا بتوان برنامه‌ریزی‌ و اقدامات مؤثری را برای کنترل آن‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.

این مسؤول با تأکید بر محدود شدن مرخصی‌ها یا سایر تخفیفات قانونی برای مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، افزود: با قایل شدن این محدودیت‌ها برای مجرمان سابقه‌دار و خطرناک طبیعتاً برای پیشگیری از وقوع جرم گام برداشته می‌شود و سایر مجرمان حرفه‌ای نیز درس عبرتی می‌گیرند تا برای برهم زدن نظم و امنیت جامعه اقدام نکنند. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مجرمان حرفه‌ای و شرور حتی پس از اتمام دورۀ زندان و محکومیت هم باید با نظارت قضایی آزاد شوند تا هم خیال مردم از باب امنیت در جامعه حفظ شود و هم اینکه دیگر این افراد به فکر قانون شکنی و تخطی از قانون نیفتند.

قدرتی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک را به دستگاه قضا معرفی کند، افزود: لیست این افراد باید به تأیید مراجع مذکور در دستورالعمل برسد تا با کارکارشناسی برای ارتقای امنیت جامعه گام برداشته شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۳۸ درصد مجرمان زندان قزوین حرفه‌ای هستند یعنی سه جرم به بالا دارند و باید شرکای آن‌ها و گلوگاه‌های وقوع جرایم را شناسایی کنیم تا شاهد بازدارندگی اقدامات صورت گرفته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول