اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

در هر 30 ثانیه 3 نفر به دلیل دیابت فوت می کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در هر 30 ثانیه 3 نفر به دلیل دیابت جان خود را از دست می دهند، گفت: دیابت از حیث ابتلا و تبعات آن دست کمی از کرونا ندارند.

در هر 30 ثانیه 3 نفر به دلیل دیابت فوت می کنند

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، حمید چوبینه، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره وضعیت دیابت و ضرورت پیشگیری از این بیماری اظهارداشت: مردم ما امروز به درستی نسبت به بیماری کووید-19 حساسیت پیدا کرده‌اند اما بیماری‌های دیگری هم هستند که از حیث ابتلا و تبعات آن دست کمی از کرونا ندارند و نیاز است که بر اطلاع‌رسانی روی آن و ایجاد حساسیت عمومی بیش از این کار شود.

وی با بیان اینکه یکی از بیماری‌هایی که هزینه جانی و مالی زیادی به جامعه تحمیل می‌کند، دیابت است، ادامه داد: در جهان از هر 10 نفر، یک نفر به بیماری دیابت مبتلاست و از هر 4 فرد دیابتی یک نفر از دیابت خود مطلع نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نقش آگاهی‌بخشی در کنترل دیابت افزود: به دلیل عدم آگاهی از دیابت و روش‌های کنترل آن در جهان هر 30 ثانیه یک نفر پای خود را از دست می‌دهد و 3 نفر نیز می‌میرند. این آمار چشم‌گیر نشان می‌دهد که ما چقدر نیاز به اطلاع‌رسانی و به تبع آن تغییر سبک زندگی در جامعه داریم.

وی به آمار بیماری دیابت در ایران هم اشاره کرد و گفت: در ایران 11 درصد جمعیت بالای 25 سال دچار دیابت و 18 درصد دچار پیش‌دیابت هستند که این هشداری جدی به جامعه و مسئولین بهداشت و درمان محسوب می‌شود.

به گفته چوبینه، «فراهم آوردن فضای لازم برای توجه به نیازهای جامعه دیابتی»، «تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های مدون و هماهنگ جهت کنترل خطرات دیابت» و «جلب توجه به معضل دیابت و راهکارهای کنترل آن» از رئوس هر برنامه‌ای باید باشد که برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت در جامعه طراحی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با گرامی‌داشت فرارسیدن 24 نوامبر روز جهانی دیابت و شعار امسال این روز، نقش پرستاران را در پیشگیری از دیابت و بهبود زندگی افراد دارای این بیماری ارزنده و تعیین‌کننده دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول