اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

متقاضیان ایران‌پوپلین توان پرداخت وجه نقد را نداشتند

معاون امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با اذعان به اینکه شرکت توسعه ملی ملزم به رعایت مقررات در خصوص واگذاری کارخانه‌ها است، گفت: شرکت توسعه ملی هم در همین راستا مذاکراتی را با بخش خصوصی انجام داده ولی این افراد توان پرداخت پول نقدی مبلغ مدنظر را نداشتند ولی بااین‌وجود اواسط دی ماه آگهی مزایده گذاشته می‌شود.

متقاضیان ایران‌پوپلین توان پرداخت وجه نقد را نداشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس باباگل زاده شامگاه یکشنبه در برنامه تلویزیون پایش، با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی تجربه شرکت داری در خیلی از حوزه‌ها را دارد، اظهار کرد: شرکت توسعه ملی زیرمجموعه بانک ملی بوده و در سوابق خود تجربه شرکت داری در بسیاری از موارد را داشته و غالباً موفق بوده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا وقتی مجموعه بانکی در امور بنگاه‌داری عملکرد موفقی ندارد به کار خود ادامه می‌دهد و شرکت را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کند، بیان کرد: واگذاری شرکت به بخش خصوصی با توجه به قوانین حاکم بر شرکت‌‌های زیرمجموعه بانک‌ها، در دستور فروش قرار دارد در واقع با توجه به ماده ۱۶، قوانین رفع موانع تولید ما را به این کار الزام کرده است. 

معاون امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به اینکه مذاکراتی با خریداران بالقوه با صدور مجوز فروش از بانک ملی انجام شده گفت: اما واقعیتی که در این میان وجود دارد بحث مبالغ نقدی برای تحصیل این شرکت توسط هر خریدار و مشتری دارای اهلیت، است زیرا هر خریدار با توجه به مبلغ این شرکت، توان پرداخت نقدی آن را ندارد.

وی از صدور مجوز فروش کارخانه ایران پوپلین توسط بانک ملی خبر داد و افزود: این مجوز توسط بانک صادرشده و شرکت توسعه ملی هم در همین راستا مذاکراتی را با بخش خصوصی انجام داده ولی این افراد توان پرداخت پول نقدی مبلغ مدنظر را نداشتند ولی بااین‌وجود اواسط دی ماه آگهی مزایده گذاشته می‌شود.

بابا گل زاده با اذعان به اینکه شرکت توسعه ملی ملزم به رعایت مقررات در خصوص واگذاری کارخانه‌ها است، تصریح کرد: در سنوات گذشته در موضوع واگذاری‌ها چند تجربه ناموفقی را پشت‌سر گذاشته‌ایم. بنابراین ما هم یکسری الزاماتی را در مجموعه بانک ملی و شرکت‌ها مبنی بر رعایت یکسری قوانین و مقررات در دستور کار داشته و از زمان برگزاری جلسات فشرده، اقدامات لازم برای واگذاری شرکت پوپلین صورت گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به دغدغه کارگران در سال جهش تولید بیان کرد: پرداخت‌ها به روز است، معوقات مرداد، شهریور و مهر واریز شده که انشاءالله مابقی حقوق و سنوات نیز از محل فروش خود شرکت پرداخت خواهد شد و تا دو، سه ماه آینده اولین آگهی واگذاری شرکت ایران پوپلین هم ارسال می‌شود. 

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول