اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون باز هم از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به مقدسات دفاع کرد

رئیس‌جمهور فرانسه با دفاع مجدد از انتشار محتوای موهن درباره پیامبر مکرم اسلام (ص) در این کشور، مدعی شد پاریس فقط به‌خاطر اینکه این کاریکاتورها باعث بحران در خارج می‌شود، آزادی بیان را کنار نمی‌گذارد.

ماکرون باز هم از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به مقدسات دفاع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که هنوز آتش خشم مسلمانان جهان از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر خاتم (ص) توسط نشریه‌های فرانسوی فروکش نکرده، «امانوئل ماکرون» ماکرون رئیس‌جمهور این کشور مجدداََ به دفاع از این اقدامات موهن و شنیع پرداخت.

شبکه «اسکای‌نیوز» گزارش داد، ماکرون امروز (دوشنبه) طی اظهاراتی با دفاع از انتشار محتوای نامناسب در این کشور، مدعی شد: «[فرانسه] حق آزادی بیان خود را، فقط به دلیل اینکه در خارج بحران ایجاد می‌کند، تغییر نخواهد داد».

وی در تلاش برای توجیه کردن دفاع خود از توهین به مقدسات و ادیان الهی، ادعا کرد: «نفرت از ارزش‌های اروپایی ما منفصل است. ما می‌توانیم اختلاف [نظر] داشته باشیم اما درگیر نخواهیم شد».

بر این اساس،‌ رئیس‌جمهور فرانسه در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به احتمال روی کار آمدن دولت جدید در ایالات متحده، باز هم ایده خود برای تشکیل ارتش واحد اروپایی را تکرار کرده و گفت: «حتی با وجود دولت جدید در آمریکا، اروپا باز هم به استقلال دفاعی و نظامی خود نیاز دارد».

چندی پیش به دنبال اقدام تکراری نشریه «شارلی ابدو» فرانسه، خشم جامعه مسلمانان برانگیخته شد اما ماکرون به جای عذرخواهی از مسلمانان در پی افزایش احساسات ضد فرانسوی در میان کشورهای اسلامی،  در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی و در حمایت از این اقدام موهن به بهانه آزادی بیان گفته بود که هیچ چیزی سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد.

با این حال، پس از شدت گرفتن انتقادات و برپایی تظارات در کشورهای اسلامی علیه رئیس‌جمهور فرانسه، ماکرون در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» ضمن عقب‌نشینی از موضع پیشین خود، گفت: «به نظر من منشأ عکس‌العمل‌ها (به این موضوع) دروغ، تحریف سخنانم و این برداشت مردم بود که من این کاریکاتورها را تأیید می‌کنم»

چند روز پیش بود که ماکرون در واکنش به گزارش یک روزنامه انگلیسی، مدعی شده بود فرانسه با افراط‌گرایی در حال نبرد است و هرگز با اسلام دشمنی و نبرد ندارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول