اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اخبارکوتاه خبرگزاری فارس آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته

بهره‌مندی۳۰ روستای مرزی سردشت از نعمت گاز، اختصاص۶٠ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان سلماس ، کشت پاییزه گیاهان علوفه ای در ۷۵۸ هکتاراز اراضی در آذربایجان‌غربی، رهاسازی ۷ میلیون قطعه بچه‌ماهی در منابع آبی آذربایجان‌غربی، تعطیلی 10 واحد صنفی متخلف در خوی و رشد ۵۳ درصدی بودجه هزینه‌ای آذربایجان‌غربی در بودجه ۱۴۰۰ اخبار کوتاه خبرگزاری فارس آذربایجان‌غربی در 24 ساعت گذشته بود.

اخبارکوتاه خبرگزاری فارس آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته

اخبارکوتاه خبرگزاری فارس آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته را اینجا مشاهده می‌کنید: 

بهره‌مندی۳۰ روستای مرزی سردشت از نعمت گاز

فرماندار سردشت گفت: طرح گازرسانی به ۳۰ روستای مرزی و سخت‌گذر این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

اقصی نخشی‌پور افزود: گازرسانی به این تعداد از روستاها در قالب چهار محور روستایی "زوران"، "آلوتان"، "ملاشیخ" و محور روستایی تابعه شهر میرآباد با ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری در حال اجراست.

اختصاص۶٠ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان سلماس 

مدیرکل ‌راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای امسال ۲۸۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است تا روند اجرایی این بیمارستان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: این طرح بیمارستانی با نظارت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و تاکنون ۲۲ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

کشت پاییزه گیاهان علوفه ای در ۷۵۸ هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال زراعی امسال تا کنون، ۷۵۸ هکتاراز اراضی این استان به کشت ماشک و خلر که نوعی گیاهان علوفه ای هستند، اختصاص داده شده است.

اکبر کرامتی افزود: برنامه ابلاغی این استان در سال زراعی امسال برای کشت ماشک و خلر ۲هزار و ۵۰۰ هکتار است که تاکنون ۶۴۸ هکتاراز اراضی به زیر کشت این دو محصول رفته و ۱۱۰ هکتار نیز به صورت کشت مخلوط با جو به منظور افزایش عملکرد درمزارع جو دیم استان کشت شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

رهاسازی ۷ میلیون قطعه بچه‌ماهی در منابع آبی آذربایجان‌غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: امسال هفت میلیون قطعه بچه‌ماهی گرمابی در منابع آبی (سدهای غیرشرب) استان رهاسازی شده است.

محمدباقر قریشی افزود: در این رهاسازی چهار گونه گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ‌هد که به صورت مصنوعی و نیمه مصنوعی در "مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت" پرورش یافته بود، رهاسازی شد.

تعطیلی 10 واحد صنفی متخلف در خوی

10 واحد صنفی یه علت رعایت نکردن محدودیتهای کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر خوی تعطیل شد.

حسین عباسی فرماندار خوی در جلسه شورای هماهنگی مقابله با شیوع ویروس کرونا، فعالیت خارج از ساعت مقرر، استفاده نکردن از ماسک و ملزومات بهداشتی را از جمله تخلفات این واحدها اعلام کرد و با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در این شهرستان افزود: درحال حاضر ظرفیت 3 بیمارستان شهرستان تکمیل شده است.

رشد ۵۳ درصدی بودجه هزینه‌ای آذربایجان‌غربی در بودجه ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی از تحقق ۱۰۴ درصدی وصول درآمدهای استان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: درآمدهای مالیاتی نیز ۱۱۰ و سایر درآمدها نیز ۷۶ درصد تحقق داشته است.

ناصر حضرتی پر در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با اشاره به اینکه به دلیل جایگاه استان در شاخص‌های آموزش، بهداشت، حمل و نقل و زیر ساخت‌ها همه این سرفصل ها قابلیت اولویت دار بودن محورهای توجه ویژه در بحث بودجه را دارد، افزود: به فراخور وضعیت موجود و نیز برنامه آمایش سرزمین اعتبارات استانی به ترتیب در شاخص‌های مختلف هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول