اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

عملیات اجرایی سد ورگر«آبدانان»توسط شرکت آب منطقه‌ای آغاز می‌شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: عملیات اجرایی سد ورگر آبدانان با هدف تامین آب کشاورزی و صنعت شهرستان آبدانان توسط شرکت آب منطقه‌ای آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی سد ورگر«آبدانان»توسط  شرکت آب منطقه‌ای آغاز می‌شود

علی پوراحمد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سد ورگر آبدانان با هدف تامین آب کشاورزی و صنعت شهرستان آبدانان توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مطالعه شده که با نظر استاندار مراحل تغییر دستگاه اجرایی این سد به شرکت آب منطقه‌ای آغاز شد.

وی افزود: تغییر دستگاه اجرایی فرآیندی دارد که می‌بایست طی شود از جمله درخواست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر دستگاه اجرایی و موافقت وزارت نیرو که به طور ضمنی این موافقت اخذ شده و گزارشات حاصل از مطالعات سد از سازمان مربوطه اخذ و برای بررسی اولیه به شرکت مدیریت منابع آب ایران ارسال شده است. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: پس از تغییر موافقتنامه طرح و تغییر دستگاه اجرایی، مطالعات انجام شده مطابق استانداردهای وزارت نیرو مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و پیگیری‌های لازم جهت اخذ ردیف اجرایی و شروع عملیات اجرایی سد انجام خواهد شد.

پوراحمد تصریح کرد: دلیل این تغییر را اجرای طرح‌های مشابه و موفق در سطح استان توسط شرکت آب منطقه‌ای و همچنین وظیفه ذاتی وزارت نیرو در تامین آب و اجرای اینگونه طرح‌ها است.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای اجرای اینگونه طرح‌ها، امکان اجرا از محل اعتبارات استانی امکان پذیر نیست و لاجرم می‌بایست از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار شود. 

پوراحمد خاطر نشان کرد: اجرای سدهای مخزنی خاکی از پیچیدگی‌های فنی بالایی برخوردار است و لذا تصویب مطالعات و شروع عملیات اجرایی این طرح‌ها مستلزم مطالعات دقیق زمین شناسی و ژئوتکنیک، هیدرولوژی و هواشناسی، برنامه ریزی منابع آب و... خواهد بود و برای انجام این مطالعات می‌بایست از مشاورین صاحب صلاحیت و با تجربه کافی استفاده شود.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول