اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تهدید سلامتی مردم زرقان در جوار صنایع آلاینده

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان گفت: بیش از 24 درصد از صنایع استان فارس در شهرک صنعتی آب باریک مستقرشده که سلامتی مردم این شهر را با خطر جدی روبه‌رو کرده است.

تهدید سلامتی مردم زرقان در جوار صنایع آلاینده

علیرضا غریبی امروز در حاشیه رونمایی از مستند "به وقت تغییر" با موضوع آلایندگی هوا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: بیماری‌های ریوی، سرطان، روحی و ورانی، تحریک ریه، ناهنجاری‌های تنفسی، آسم، افسردگی، ناباروری و دیگر بیماری‌ها  از عوامل  ناشی از وجود صنایع  آلاینده در جوار شهر زرقان است.

تولید مواد سمی پرخطر فرمالین و هگزامین  توسط شرکت شیمیایی مستقر در شهرک صنعتی آب باریک

وی همچنین از وجود شرکت شیمیایی  مستقر در شهرک صنعتی آب باریک یاد کرد و افزود:  تولید مواد سمی پر خطر در این گونه شرکت‌های شیمیایی که همگی دارای  لوزی خطر درجه چهار شامل اشتعال، انفجار و مسمومیت بالا به حدی خطرناک هستند به چشم می خورد که در تمامی دنیا تنها چهار شرکت این گونه محصولات را تولید می کنند.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی شهر زرقان خاطرنشان کرد: خطر‌ناک بودن چنین صنایع آلاینده و پرخطری موجب شد که بار‌ها توسط سازمان محیط زیست و کارشناسان رسمی دادگستری، آلودگی مورد بررسی قرار گرفته و تعطیلی آنها محرز شناخته شود.

غریبی تصریح کرد: براساس کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری زرقان حکم به جابجایی  شرکت شیمیایی مستقر در شهرک صنعتی آب باریک داده شد که متاسفانه  تا کنون هیچ گونه اقدامی در این مورد  انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه سلامت اقشار مختلف جامعه خط قرمز بسیجیان واحد دانشگاه آزاد اسلامی زرقان در این منطقه پرخطر بوده است، افزود: برای برطرف کردن این معضل بهداشتی که سلامتی مردم را به خطر انداخته است جای هیچ گونه تعللی که مطالبه به حق  است وجود ندارد.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان بیان داشت: درراستای بند ۹ سیاست‌های کلی نظام اسلامی در قالب پدافند غیر عامل ممانت از احداث تاسیسات پر خطر در مراکز جمعتی و بیرون بردن این گونه موارد از شهر‌ها تاکید شده است ولی شاهد استقرار صنایع آلاینده که علاوه بر جان مردم، محیط زیست را نیز به خطر انداخته، هستیم.

غریبی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا مستقیما ریه‌ها را درگیر می‌کند، وجود گاز‌های سمی از سوی صنایع آلاینده  به ویژه تنفس بیماران را به  خطر انداخته  است.

وی اظهار داشت: ساخت مستند "به وقت تغییر" با موضوع آلودگی هوای زرقان که از شش ماه پیش توسط شش نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان  در راستای احقاق مطالبات مردم زرقان مبنی بر جابجایی صنایع آلاینده  کلید خورده است، امروز رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول