اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت خانگی سران «اخوان المسلمین یمن» در ریاض و فرار برخی از آنها به ترکیه

پس از مواضع اخیر عربستان سعودی در قبال حزب اصلاح یمن، بسیاری از سران این حزب به ترکیه رفته‌اند و تعدادی دیگر نیز در ریاض تحت بازداشت اجباری هستند.

بازداشت خانگی سران «اخوان المسلمین یمن» در ریاض و فرار برخی از آنها به ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت علمای عربستان سعودی هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اخوان‌المسلمین را گروهی تروریستی خواند و «عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ» مفتی اعظم این کشور نیز هفته جاری بار دیگر اعلام کرد، اخوان‌المسلمین تروریستی است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

در همین ارتباط یک منبع یمنی اعلام کرد، دهها نفر از سران و فعالان حزب «اصلاح» (شاخه سیاسی اخوان المسلمین در یمن) طی دو روز گذشته ریاض را ترک کرده و به ترکیه رفته‌اند.

بر اساس گزارش وبگاه یمنی «۲۶ سبتمبر»، ترکیه درهای خود را به روی سران حزب اصلاح باز کرده، کسانی که از دهه هفتاد قرن گذشته بازوی عربستان سعودی در یمن بوده‌اند، در سرنگونی «ابراهیم محمد الحمدی» رئیس‎‌جمهور ‌پیشین یمن شراکت داشتند و سپس از «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیشین یمن در جنگ مناطق مرکزی یمن در سال ۱۹۷۸ و نیز جنگ تابستان ۱۹۹۴ م حمایت کردند.

منبع یمنی مذکور در ادامه اعلام کرد، عربستان سعودی به برخی سران حزب اصلاح اجازه ترک ریاض را نداده و آنها اکنون در بازداشت خانگی هستند اما مابقی آنها به استانبول رفته‌اند.

حزب اصلاح گروه حامی «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن است که اکنون مقیم ریاض می‌باشد؛ حزبی که با عربستان سعودی در انجام حمله به یمن از مارس ۲۰۱۵ همکاری داشته است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه از بیانیه هیئت کبار العلمای عربستان سعودی که در آن گروه اخوان المسلمین تروریستی نامیده شده، استقبال کرد. 

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر در صفحه عربی خود نوشت: «خوشوقتیم که ما در اسرائیل شاهد این شیوه مقابله با بهره‌برداری از دین برای تحریک [دیگران] و فتنه‌[انگیزی] باشیم. تردیدی نیست که ادیان آسمانی برای نشر محبت و انس میان مردم نازل شده‌اند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول