اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

همایش علمی، پژوهشی اخلاق و آداب رضوی بهمن ماه برگزار می‌شود

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی از برگزاری همایش علمی، پژوهشی اخلاق و آداب رضوی از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بهمن ماه امسال در اراک خبر داد.

همایش علمی، پژوهشی اخلاق و آداب رضوی بهمن ماه برگزار می‌شود

 حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی(ع)  بهمن ماه سال جاری به میزبانی اراک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش با همراهی و هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود و سعی شده تا با پرداختن به این موضوع و راه‌های نفی خشونت و ترویج حلم و گذشت؛ تولیدات علمی حاصله را در اختیار پژوهشگران جامعه قرار دهد.

 مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، تولید آثار علمی و پژوهشی با موضوع جشنواره، گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره حضرت امام رضا (ع)،  گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار پژوهشی در زمینه سیره و معارف امام رضا و کمک به انتشار گسترده تر این آثار را از اهداف این جشنواره برشمرد و ادامه داد: محور اصلی این همایش شامل ضرورت و چگونگی ترویج و نهادینه کردن حلم، عفو و گذشت در خانواده و جامعه و پرهیز از خشونت براساس احادیث و سیره امام رضا علیه السلام در محورهای آسیب شناسی (آسیب‌های اعمال خشونت در خانواده و جامعه و عدم وجود و نهادینه کردن حلم، عفو و گذشت، ترسیم راهکارهای ترویج و نهادینه شدن حلم، عفو و گذشت در جامعه و خانواده، موانع تحقق و نهادینه شدن حلم، عفو و گذشت در جامعه و خانواده، مفهوم شناسی خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره اخلاقی و عملی امام رضا (ع)،  گونه شناسی خشونت در خانواده و جامعه  براساس سیره اخلاقی و عملی امام رضا (ع)است.

ذوالفقاری ادامه داد: آسیب شناسی اعمال خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره اخلاقی و عملی امام رضا (ع)، آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی اعمال خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره اخلاقی و عملی امام رضا (ع)، آسیب‌شناسی سیاسی اعمال خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره اخلاقی و عملی امام رضا (ع)، ترسیم راهکارهای ترویج و نهادینه شدن حلم، عفو و گذشت در خانواده و جامعه براساس احادیث و سیره امام رضا علیه السلام از دیگر محورهای همایش است.

ذوالفقاری افزود: بخش ویژه این جشنواره نیز شامل  چگونگی بهره‌مندی از عامل نماز در کنترل و کاهش خشونت در خانواده و جامعه براساس سیره و سخنان امام رضا (علیه السلام) است.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار به همایش 30 دی ماه  و زمان اعلام آثار برگزیده نیمه اول بهمن ماه است.

به گفته وی در صورت عادی شدن شرایط بهداشتی و صدور مجوز توسط مراکز بهداشتی استان همایش در نیمه دوم بهمن ماه 1399 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول