اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد نماینده سازمان ملل از تصمیم صهیونیست‌ها برای توسعه شهرک‌ها

نماینده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا، با انتقاد از تصمیم رژیم تل‌آویو برای توسعه یک شهرک صهیونیست‌نشین در قدس شرقی، این اقدام را باعث غیرممکن شدن تشکیل دولت فلسطینی توصیف کرد.

انتقاد نماینده سازمان ملل از تصمیم صهیونیست‌ها برای توسعه شهرک‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک «گیوعات هاماتوس» واقع در قدس شرقی، با انتقاد شدید «نیکلای ملادنوف» نماینده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا و فلسطین مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، ملادنوف امروز (دوشنبه) گفت که از تصمیم اسرائیل برای ساخت‌وساز در شهرک مذکور «بسیار نگران» بوده و معتقد است که این اقدام تشکیل یک دولت فلسطینی یکپارچه را دشوارتر از گذشته می‌کند.

روز گذشته بود که اداره اراضی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در وبسایت خود مناقصه‌هایی را برای ساخت بیش از ۱۲۰۰ واحد جدید در شهرک «گیوعات هاماتوس» شروع کرده است.

بر این اساس، نماینده سازمان ملل طی بیانیه‌ای توضیح داد: «اگر [این واحد‌ها] ساخته شوند، حلقه شهرک‌ها بین اورشلیم (قدس اشغالی) و بیت‌لحم در کرانه باختری اشغالی را بیش از پیش فشرده و تکمیل می‌کند».

آسوشیتدپرس همچنین تحلیل کرد که این اقدام رژیم صهیونیستی می‌تواند دولت جدید و احتمالی «جو بایدن» در آمریکا را خشمگین کند؛ دولتی که سیاستی در مخالفت با گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین داشته و امیدوار است بتواند مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی را مجدداََ احیا کند.

چند روز پیش نیز یک فعال فلسطینی از آغاز اقدامات صهیونیستی برای ساخت جاده‌ای خبر داد که قرار است شهرک‌های صهیونیستی در الخلیل کرانه باختری را به شهرک‌های قدس متصل کند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول