اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

موزه‌های جدید دانشگاهی راه اندازی می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه موزه‌های جدید راه اندازی خواهد شد، گفت: همایش علمی و جشنواره موزه‌های دانشگاهی سال آینده در هفته میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

موزه‌های جدید دانشگاهی راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت  خبرگزاری فارس، مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران درنشست خبری نخستین همایش علمی و جشنواره موزه‌های دانشگاهی تهران که صبح امروز امروز در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد ، گفت: از اسفند سال گذشته تمامی آموزش‌های این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود و برنامه های فرهنگی هم به واسطه شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر قرار داده است اما فعالیت فرهنگی دانشگاه تعطیل نشده است. زیرا طبق برنامه‌ریزی که انجام دادیم همه برنامه‌های فرهنگی با قدرت ادامه دارد که می توان به برنامه و مناسبت ۱۶ آذر اشاره کرد.

وی افزود: بخشی از دانشگاه‌های کشور دارای موزه هستند و دانشگاه تهران نیز ما دارای موزه های مختلف و متنوع هستیم که می توان به موزه‌های حشره شناسی، انگل شناسی و سنگ شناسی و غیره داریم که برای مردم معرفی نشده است البته سایر دانشگاه‌ها هم موزه‌هایشان معرفی نشده است که اگر این مکان های مهم علمی معرفی شوند باعث ترغیب دانشجویان به تحصیل می‌شود که در این رابطه ما با برگزاری همایش علمی قصد معرفی این موز‌ها را داریم.

سرسنگی تصریح کرد: جشنواره موزه‌های دانشگاهی با توجه به رسالت دانشگاه تهران و مسؤولیت اجتماعی این همایش به صورت ملی سال آینده در هفته میراث فرهنگی برگزار خواهد شد که بخشی از این مراسم علمی بوده و مقالات مختلفی از سدی اساتید و دانشجویان دریافت می شود البته برگزاری حضوری یا مجازی بودن همایش بستگی به شرایط شیوع کرونا دارد.

وی ادامه داد: بخش دوم جشنواره از این قرار است که دانشگاه‌هایی که دارای موزه هستند می‌توانند در این جشنواره شرکت و به معرفی موزه دانشگاه خود بپردازند البته ما در هفته میراث فرهنگی برنامه‌های متنوعی را برگزار خواهیم کرد.

سرسنگی گفت: همایش علمی و در سال دوم به صورت بین المللی برگزار خواهیم کرد چراکه بحث موزه‌های دانشگاهی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران  اضافه کرد: اساسنامه موزه‌های دانشگاه‌ها را تدوین کردیم و پس از تصویب دارای شورای عالی موزه‌های دانشگاه خواهیم داشت که این شورا به سیاست گذاری فعالیت موزه‌ها می پردازد البته می‌خواهیم مراکز علمی  که فضای مناسب و زیر ساخت لازم را برای ایجاد موزه داشته باشند را درقالب موزه تخصصی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: فعالیت موزه‌ها را توسعه و به استاندارد سازی موزه می‌پردازیم همچنین دبیرخانه شورای عالی در معاونت فرهنگی تشکیل شده که از منظر عملی و علمی فعالیت موزه‌ها را ساماندهی می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول