اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضرورت معرفی فرهنگ و هنر کردستان در آثار مکتوب

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: معرفی فرهنگ و هنر کردستان در قالب آثار مکتوب مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت معرفی فرهنگ و هنر کردستان در آثار مکتوب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح هنر و فرهنگ جامعه بسیار مهم و یک کار جهادی و انقلابی است.

وی افزود: کار کلیشه‌ای کردن و بدون برنامه ضمن اتلاف هزینه‌ها موجب دوری مخاطب می‌‌شود، باید به صورت جد از برگزاری برنامه‌های بدون محتوا و فاقد استاندارهای لازم پرهیز کرد.

مرادی شرایط کرونایی حاکم بر جهان را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: این تهدید را ما در حوزه هنری علیرغم تعطیلی‌های گسترده خصوصا در بخش هنر وفرهنگ و زیان‌های هنگفتی که وارد شد را تبدیل به فرصت کردیم و در زمینه ساخت زیر ساخت‌ها در استان در حال فعالیت هستیم.

احداث گالری مجهز در سقز

وی ادامه داد: ارتقای پردیس سینمایی بهمن سنندج از سه سالن به 7 سالن سینمایی با کاربری‌های مختلف، ساخت پردیس سینمایی سقز با سه سالن سینمایی و ظرفیت 500 نفر با کاربری‌های مختلف، احداث گالری مجهز در سقز، ارتقای سینما آزادی بیجار به یک پردیس سه سالنه بخشی از این اقدامات است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: در بخش توجه به موضوع کتاب در کنار راه اندازی کتابخانه تخصصی هنر با بیش از 4 هزار عنوان کتاب مرجع، کتابخانه تخصصی فرهنگ و مطالعات پایداری را نیز در محل حوزه هنری با آخرین تولیدات مربوط به ادبیات پایداری را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی به برگزاری نشست‌های منظم حافظ شناسی، مولانا شناسی، نقدآثارو کتب منتشر شده، برگزاری نشست‌های ادبی و ... در محل کتابخانه تخصصی حوزه هنری اشاره کرد و خواستار گسترش همکاری‌ها در این زمینه شد.

مرادی گفت: قرارگرفتن این کتابخانه در فهرست رسمی کتابخانه‌های کشور و در اختیار قرار دادن کتب تخصصی هنر و برگزاری برنامه‌های مشارکتی را از خواسته‌های حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به اهمیت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان در قالب کتاب‌های پژوهشی و تخصصی تأکید کرد و گفت: هم اکنون حوزه هنری با تشکیل دبیرخانه دائمی دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان دراین زمینه با حضور اساتید مطرح هنری و دانشگاهی مشغول به فعالیت است.

 چاپ و رونمایی از 4 عنوان کتاب دانشنامه

وی ادامه داد: چاپ و رونمایی از 4 عنوان کتاب دانشنامه و آماده‌سازی 5 عنوان دیگر که تا پایان سال منتشر می‌شود در کنار چاپ بیش از 60 عنوان کتاب در بخش های موسیقی، نمایش، شعر، داستان ، ادبیات پایداری بخشی از اقدامات حوزه هنری در حوزه تولیدات مکتوب محسوب می‌شود.  

مرادی به توجه جدی  تولید آثار مکتوب  با کیفیت‌های استاندارد اشاره کرد و تصریح کرد: تمامی آثار تولید شده توسط حوزه هنری هم از لحاظ کیفیت چاپ و هم از لحاظ محتوا توسط گروهی از متخصصین و کارشناسان مورد بررسی و ویراستاری می‌گردند تا در نهایت اثری قابل دفاع به بازار نشر ارائه می‌شود.  

وی برگزاری کنگره ملی مترجمان کرد ایرانی را از کارهای ماندگار اداره کل کتابخانه‌های استان عنوان کرد و گفت:حوزه هنری در خصوص برگزاری مشترک اینگونه برنامه ها آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند.

مرادی به توافقنامه گذشته حوزه هنری با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و افزود: عملیاتی کردن این توافقنامه همکاری می‌تواند در ارتقای شاخص های فرهنگی استان بسیار مؤثر واقع می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول