اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپن: به گفت‌وگوی غیر رسمی با کره شمالی ادامه می‌دهیم

وزیر امور خرارجه ژاپن اعلام کرد کشورش به گفت‌وگوی غیر رسمی با کره شمالی درخصوص خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره ادامه می‌دهد.

ژاپن: به گفت‌وگوی غیر رسمی با کره شمالی ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «توشیمیتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن روز دوشنبه گفت، این کشور به گفت‌وگو با کره شمالی ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، موتگی گفت: «نخست وزیر پیشین [شینزو] آبه (در زمان تصدی قدرت) و نخست وزیر کنونی [یوشیهیده] سوگا، هردو گفته‌اند آمادگی گفت‌وگوی رو در رو با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را دارند».

وزیر امور خارجه ژاپن افزود: «نه تنها از طریق سفارتمان در پکن، بلکه از مسیرهای دیگری نیز ارتباطات پشت پرده مختلفی با کره شمالی داریم».

نخست‌وزیر ژاپن نیز ماه گذشته در یک پیام ویدئویی در جلسه مجازی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که آمادگی دارد بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کند.

سوگا ضمن تأکید بر لزوم توسعه روابط توکیو و پیونگ‌یانگ گفت: «برقراری روابط سازنده بین ژاپن و کره شمالی نه تنها به نفع هر دو کشور است بلکه نقش بسیار مهمی در صلح و ثبات منطقه نیز  ایفا می‌کند».

دولت ژاپن از یک سو خواستار خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره است و از سوی دیگر مدعی است شماری از شهروندان ژاپنی در کره شمالی ربوده شده‌اند و باید وضعیت این افراد مشخص شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول