اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تمرکز بر اشتغال‌زایی محرومان، مهم‌ترین رویکرد گروه جهادی پیامبر اعظم(ص)

ایجاد مشاغل کوچک خانگی و یا کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، جهت خودکفایی بانوان سرپرست خانوار و بی‌بضاعت یکی از مهم‌ترین اهدافی است که گروه جهادی پیامبر اعظم(ص) در شیراز دنبال می‌کند.

تمرکز بر اشتغال‌زایی محرومان، مهم‌ترین رویکرد گروه جهادی پیامبر اعظم(ص)

محمد سمیعی، در گفتگو با فارس، با تاکید بر لزوم توجه به بحث اشتغال در جهت ایجاد درآمد پایدار اظهار داشت: کمک‌های موردی و تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی در کوتاه‌مدت گره‌گشاست، اما ایجاد اشتغال جهت رسیدن به درآمد پایدار برای خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مسئول گروه جهادی پیامبر اعظم(ص) شیراز با اشاره به اینکه تا پیش از شیوع کرونا برنامه‌های مختلفی اعم از مشاوره، برنامه‌های فرهنگی، مسابقه، برنامه‌های متناسب کودکان و... را نیز در دستور کار داشتیم، گفت: پس از آن به‌ویژه از زمان شیوع کرونا با ورود جدی به بحث اشتغال، کارگاه‌هایی را راه‌اندازی کردیم تا علاوه‌بر توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی و کمک‌هایی از این قبیل با کارآفرینی، افراد را به کسب درآمد پایدار ترغیب کنیم.

سمیعی ضمن تاکید بر لزوم توزیع بسته‌های حمایتی، گفت: در برخی موارد همچون افراد دارای معلولیت یا پدر و مادر سالمندی که امکان کار کردن ندارند، تامین بسته‌های غذایی و بهداشتی و همچنین وسایل سرمایشی و گرمایشی و دیگر مواردی از این قبیل ضروری است، اما در مورد افراد سالم که توانایی کار کردن دارند، توجه به بحث اشتغال از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: در این راستا و در جهت محرومیت‌زدایی، کارگاه‌ ماسک و یک کارگاه تولید کیسه پلاستیکی راه‌اندازی شده است تا تعدادی از خواهران مستمند، بدسرپرست یا سرپرست خانوار مشغول به کار شوند.

مسئول گروه جهادی پیامبر اعظم(ص) با اشاره به اینکه قطعا تعداد افراد نیازمند به کار در نقاط محروم زیاد بوده و توانایی گروه در جهت ایجاد اشتغال برای آنها کم است، افزود: در حال حاضر ۲۵ نفر با حمایت این گروه مشغول به کار شده‌اند و همچنان با تمرکز بر اشتغال‌زایی محرومان، این مسیر ادامه خواهد یافت، چنانچه اکنون در پی راه‌اندازی کارگاهی جهت دوخت گان و لباس‌های مخصوص جهت رویارویی با بیماران مبتلا به کرونا هستیم.

وی، مردم محروم ساکن در مناطقی چون بلوار اتحاد، میانرود، سعدی و... که از قبل شناسایی شده‌اند را جامعه هدف در جهت رفع محرومیت دانست و از تلاش برای حمایت از طیف گسترده‌تری خبر داد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول