اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت

دستاوردهای اساتید و دانشجویان در موزه‌های دانشگاهی معرفی می‌شوند

دبیر علمی همایش و جشنواره موزه های دانشگاهی ایران با بیان اینکه ۵ موزه دانشگاه تهران ثبت جهانی شده است، گفت: دستاوردهای اساتید و دانشجویان در موزه های دانشگاهی ایران معرفی می شود.

دستاوردهای اساتید و دانشجویان در موزه‌های دانشگاهی معرفی می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مصطفی ده پهلوان دبیر علمی همایش و جشنواره موزه های دانشگاهی در نشست خبری این همایش که صبح امروز در تالار امیر کبیر دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: موزه‌های مراکز علمی بخشی از میراث علمی و دانشگاهی کشور را درون خود جای داده است که ما باید تلاش کنیم تا حد قابل توجهی رسالت آموزشی  را از طریق این مکان های فرهنگی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ موزه دانشگاهی در جهان وجود دارد که کشور ایران دارای ۵۰ موزه است که از این تعداد ۱۷ موزه در کمیته بین المللی موزه ها ثبت شده که البته ۵ موزه دانشگاه تهران جز آنها است.

ده پهلوان تصریح کرد: در این همایش اعضای کمیته علمی را از میان مدیران موزه های دانشگاهی کشور و همچنین اعضای هیات علمی میراث فرهنگی انتخاب کرده ایم که با این کار به دنبال تشکیل شبکه موزه های دانشگاهی هستیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر نزدیک به هزارو ۵۰۰ اثر برجسته هنری مربوط به یکی از بانک های کشور در موزه نگارستان دانشگاه تهران به مدت ۵ سال وجود خواهد داشت تا مورد بازدید قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول