اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

40 درصد از جانباختگان تصادفات موتورسواران هستند

رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: 40 درصد از جانباختگان ناشی از تصادفات درون شهری موتور سواران هستند.

40 درصد از جانباختگان تصادفات موتورسواران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی حسینی ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح اهداء کلاه ایمنی به راکبان موتور سیکلت‌ها در اراک که با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری استان برگزار شد، با اشاره به اینکه 40 درصد از جانباختگان ناشی از تصادفات درون شهری موتور سواران هستند، اظهار کرد: استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت نیازمند فرهنگ سازی است که رسانه‌ها در این زمینه نقش بسزایی دارند.  
 
وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌سواران بعد از عابران پیاده آسیب‌پذیرترین قشر در حوادث رانندگی به شمار می‌روند، افزود: نقش کلاه ایمنی در کاهش این آسیب‌ها و صدمات پس از تصادفات بسیار مهم و حائز اهمیت است.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی در ادامه افزود: با توجه به اینکه حدود 40 درصد فوتی‌ها معابر شهری مربوط به موتورسیکلت سواران است فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از کلاه ایمنی از اقدامات مهم آموزشی در کاهش این حوادث به شمار می‌رود. 
 
این مقام انتظامی با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران باید به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: رسانه‌ها در این زمینه نقش بسزایی دارند. 
 
حسینی  ادامه داد: استفاده از کلاه ایمنی هم برای راکب و هم برای سرنشین موتورسیکلت‌ها لازم و ضروری است چرا که بر اساس آمارهای به دست آمده میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسوار و سرنشین‌ها به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است. 
 
وی با اشاره به اینکه کلاه ایمنی یا کلاه کاسکت یکی از وسایل ایمنی است که استفاده از آن تاثیر بسیاری در کاهش آسیب‌های بدنی برای موتورسواران و راکبان موتورسیکلت این وسیله نقلیه دارد، هدف از اجرای طرح توزیع کلاه ایمنی رایگان در بین موتور سیکلت سواران را ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش صدمات ناشی از تصادفات راکبان و سرنشینان موتور سیکلت دانست.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی تصریح کرد: هدف ما سالم ماندن شهروندان و جلوگیری از صدمات جبران نشدنی به سر در حین حوادث است. 
 
حسینی اظهار داشت: در اجرای این طرح و با همکاری اداره کل راهداری استان حدود500 کلاه ایمنی بین موتورسیکلت سوران توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول