اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

جمع‌آوری اطلاعات 80 هزار بنگاه اقتصادی در سامانه «سمتاد»

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز از جمع‌آوری اطلاعات بیش از 80 هزار بنگاه اقتصادی و واحد صنفی استان البرز در سامانه «سمتاد» خبر داد و گفت: دسترسی قضات به این سامانه به زودی فراهم می‌شود.

جمع‌آوری اطلاعات  80 هزار بنگاه اقتصادی در سامانه «سمتاد»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین اعظمی چهاربرج، دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز، در جمع خبرنگاران، در خصوص راه اندازی سامانه اختصاصی دادگستری استان موسوم به «سمتاد»، گفت: دسـتگاه قضایـی در راسـتای عمل به فرآمین مقام معظم رهبری در زمینه نقش آفرینی مطلوب در عرصه اقتصاد و اشتغال، دو ماموریـت مبارزه با فساد و حمایت حقوقی و قضایی از فعالان تجاری و اقتصادی را برای خـود تعریـف کرد و اولین محور از محورهای تحول در دستگاه قضایی را به نقش حاکمیتی این دستگاه در بهبود محیط کسب‌وکار اختصاص داده است.

وی افزود: در همین راستا دادگستری کل استان البرز نیز به منظور پیاده سازی سیاست های قوه قضائیه در محور اول طرح تحول قضائی، توجه ویژه‌ای را به رصد فضای کسب و کار و ایجاد زمینه مطلوب برای فعالیت تولیدکنندگان مطعوف کرده است.

معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه را راه اندازی سامانه مشورتی تحلیل اقتصادی دادگستری استان البرز (سمتاد) عنوان و بیان کرد: این سامانه با جمع‌آوری اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنفی فعال در سطح استان البرز، شناسنامه‌ای کامل را برای هر یک از این مجموعه‌ها تشکیل داده و در مرحله بعد با ترکیب این اطلاعات با چارچوب‌های قانونی موجود در علم حقوق، تحلیلی کامل و جامع را با استفاده از مدل‌های ریاضی و اقتصادی در اختیار قضات و کلیه دست اندکاران قرار می‌دهد.

ویژگی های سامانه

وی اضافه کرد:  پیشنهاد ورود دادستانی یا بازپرسی در اعمال ماده 114 قانون آئین دادرسی کیفری، پیشنهاد درباره توقیف یا عدم توقیف اموال در اجرای دستور موقت یا تامین خواسته، ارائه هشدار درباره احتمال ورشکستگی بنگاه، پیشنهاد حمایت قضائی و در نهایت پیشنهاد درباره اعطای تسهیلات به بنگاه و یا واگذاری آن به بانک، از جمله تحلیل های دوازده گانه ای است که از طریق این سامانه قابل دریافت است و می‌توان در مسیر تصمیم‌گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

اعظمی چهاربرج با اشاره به جمع آوری اطلاعات بیش از 23 هزار بنگاه اقتصادی و بیش از 57 هزار واحد صنفی فعال در سطح استان البرز از طریق مکاتبه با دستگاه‌های مرتبط، گفت: در این مرحله از اطلاعات ادارات امور مالیاتی؛ ثبت شرکت‌ها؛ اتاق اصناف؛ تامین اجتماعی؛ صنعت، معدن و تجارت و همچنین بانک ها و موسسات مالی استفاده شده و مراحل برنامه نویسی و تست این سامانه به اتمام رسیده است.

وی متذکر شد: نسخه آزمایشی سامانه سمتاد هم اکنون در اختیار مدیران ارشد دادگستری کل استان البرز قرار دارد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، پس از تکمیل نهایی اطلاعات موردنظر، در آینده ای نزدیک امکان دسترسی قضات به این سامانه نیز فراهم خواهد شد.

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز تصریح کرد: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های مهم اقتصادی، خروجی این سامانه توسط کارشناسان اقتصادی دادگستری کل استان البرز تحلیل اقتصادی شده و سپس برای تصمیم گیری نهایی در شورای مشورتی اقتصادی دادگستری کل استان البرز مطرح می‌شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول