اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مجمع سالیانه هیأت بوکس استان اصفهان برگزار شد

مجمع سالیانه هیأت بوکس استان اصفهان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و دبیر فدراسیون بوکس و دیگر اعضاء مجمع به صورت وبینار برگزار شد.

مجمع سالیانه هیأت بوکس استان اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان و به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مجمع سالیانه هیأت بوکس استان اصفهان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، دبیر فدراسیون بوکس و دیگر اعضاء مجمع به صورت وبینار برگزار شد.

سیدمحمد طباطبایی در این مجمع اظهار داشت: اصفهان از استان‌های پرظرفیت و یکی از خاستگاه‌های رشته بوکس در کشور است و از دیرباز یکی از استان‌های بزرگ و پیش رو در امر این رشته بوده و همچنین قهرمانان ارزنده‌ای را تقدیم بوکس کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان در مسابقات بوکس در سال‌های گذشته گفت: اصفهان میزبان خوبی برای رقابت‌های بوکس در سطح بین‌المللی بود، نمونه آن به 15 سال پیش بر می‌گردد که با توجه به برگزاری و میزبانی مطلوب، از طرفی شاهد تاثیر خوبی در توسعه بوکس کشور و ازطرف دیگر شاهد فعالیت و حیات باشگاه‌های بوکس استان اصفهان بودیم که با توجه به حضور تماشاگران در سالن مسابقات فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه انجام شد.

وی پیرامون همکاری متقابل فدراسیون بوکس و اداره کل ورزش و جوانان افزود: امیدواریم که در کنار همدیگر بتوانیم با برنامه‌ریزی مطلوب به اهداف راهبردی جهت توسعه رشته بوکس دست یابیم و استان اصفهان بتواند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های که در این رشته ورزشی دارد را به منصه ظهور برساند.

طباطبایی پیرامون عملکرد فدراسیون بوکس گفت: خوشبختانه فدراسیون توانسته براساس اهداف و برنامه‌های خود موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد، کسب دو سهمیه المپیک و شش سهمیه که هنوز پیش روی بوکسورهای کشورمان است، نشان از برنامه‌ریزی مطلوب فدراسیون‌نشین‌ها دارد، امیدواریم که بوکسورهای کشورمان هر شش نفر بتوانند به المپیک آینده راه پیدا کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان مباحث آموزش و استعدادیابی را دو اصل در فعالیت‌های هر رشته ورزشی قلمداد کرد و افزود: خوشبختانه در هیأت بوکس استان اصفهان در این دو مقوله اقدامات خوبی انجام شده است، با توجه به شرایط کنونی و اپیدمی ویروس کرونا، می‌توان به عنوان یک فرصت از آن استفاده کنیم، از طریق فضای مجازی می‌توانیم کلاس‌های آموزشی را داشته باشیم، همچنین می‌توان در بحث آموزش مربیان و به روز شدن آن‌ها نسبت به تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها اقدام کرد. 

وی با اشاره به احداث خانه بوکس استان اصفهان گفت: امیدوارم در راستای بحث زیرساخت‌ها بتوانیم اولین خانه بوکس تخصصی را در شهرک امیرحمزه، فضایی که شناسایی شده را از طریق ماده 27 براساس تمام استانداردها و معیارهای مورد نیاز این رشته ورزشی احداث کنیم؛ امیدواریم که هیأت بوکس استان اصفهان از همه ظرفیت بخش‌های خصوصی و همچنین اعتبارات دولتی بتواند استفاده کند که هرچه زودتر خانه بوکس به سرانجام برسد چراکه در راستای بحث فرهنگ‌سازی و استعدادیابی باید زیرساخت‌های لازم را داشته باشیم.

طباطبایی در پایان با اشاره به عملکرد هیأت بوکس استان اصفهان اظهار داشت: هیأت بوکس استان اصفهان با هم‌افزایی و همراهی که با اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون بوکس داشته، توانسته اهداف و برنامه‌های خود را اجرایی و عملیاتی کند که جا دارد از زحمات رمضان‌پور رئیس و اعضا هیآت، اعضای مجمع و خانواده بوکس استان جهت نهادینه شدن این رشته ورزشی تقدیر و تشکر کنم، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور بوکسورهای اصفهانی در میادین بین‌المللی و المپیک باشیم.

حمیدرضا قبایی‌زاده نیز در این جلسه گفت: استان اصفهان در رشته بوکس چه از لحاظ زیرساختی و چه از لحاظ نیروی انسانی از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی در کشور برخوردار است و جایگاه بسیار خوبی دارد، از دیرباز شاهد قهرمانان بسیار ارزنده‌ای در بوکس استان اصفهان در سطح کشور و آسیا بوده‌ایم، به هرحال بوکس اصفهان این نوید را می‌دهد که قطار بوکس استان اصفهان در حال پیشرفت وحرکت است؛ امیدواریم بتوانیم هم در نقش فدراسیون حمایت‌های لازم را در خصوص این پیشرفت و پیشبرد انجام دهیم.

دبیر فدراسیون بوکس ادامه داد: فدراسیون بوکس در این ایام کرونایی برنامه‌های خود را انجام می‌دهد، کلاس‌ها و جلسات خود را به صورت وبینار برگزار می‌کند و اردوهای تیم ملی را در بخش بزرگسالان و جوانان در حال برگزار کردن است.

وی با بیان این‌که اردوهای تیم ملی بزرگسالان برای فدراسیون بوکس بسیار اهمیت دارد، افزود: خرداد ماه سال ۱۴۰۰ باید در مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی جهان شرکت کنیم، ۶ شانس کسب سهمیه داریم، مرحله چهارم اردوهای تیم ملی در جزیره کیش برگزار شد و مرحله پنجم هم اکنون در حال برگزاری است.

قبایی‌زاده ادامه داد: از آنجا که مسابقات قهرمانی جوانان جهان را اردیبهشت ماه 1400 در لهستان در پیش داریم و آن هم برای ما بسیار حائز اهمیت است، اردوی تیم ملی جوانان در حال برگزاری است و اردوی بعدی این تیم هم هفته آینده در استان قم برگزار خواهد شد.

دبیرفدراسیون بوکس گفت: به هر حال با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی صادر شده است، اردوها را برگزار می‌کنیم و به طور مرتب از ورزشکاران ملی تست PCR می‌گیریم و شاید یکی از فدراسیون‌هایی باشیم که در گرفتن تست PCR و رعایت دستورالعمل‌های پزشکی تمام شرایط را رعایت کرده‌ایم.

وی پیرامون برگزاری لیگ بوکس کشور افزود: نشست برگزاری لیگ برتر بوکس را برگزار کردیم، تیم‌های زیادی اعلام آمادگی کردند و ابراز تمایل برای حضور در این مسابقات را داشتند، برگزاری مسابقات منوط به کسب مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا است که با کمرنگ شدن این ویروس بتوانیم مجوز برگزاری اخذ و لیگ را برگزار کنیم؛ در این زمینه نامه‌نگاری‌های زیادی با فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون پزشکی ورزشی داشتیم که امیدواریم با جواب مثبت نهادهای ذیربط بتوانیم لیگ را برگزار کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ک۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول