اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

۱۱۶۸ هکتار به بافت فرسوده پایتخت افزوده شد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از اضافه شدن ۱۱۶۸ هکتار به بافت فرسوده پایتخت خبر داد و گفت: تهران 312 هزار و 313 پلاک فرسوده دارد.

۱۱۶۸ هکتار به بافت فرسوده پایتخت افزوده شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره بافت فرسوده پایتخت اظهارداشت: در جلسه کمیسیون ماده پنج، ۱۱۶۸ هکتار به محدوده بافت فرسوده شهر تهران افزوده شد و مجموع بافت فرسوده به ۴۵۵۴ هکتار، در قالب 312 هزار و 313 پلاک رسید. 

 وی افزود:در فرآیند تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهر تهران، تدقیق لازم در خصوص محدوده های دارای شاخص های بافت فرسوده انجام نشده بود که بلاخره به سرانجام رسید.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: کار کارشناسی دقیق سازمان نوسازی با همراهی معاونت شهرسازی و معماری و دبیرخانه و کارگروه کمیسیون ماده 5 و نهایتا همراهی موثر شهردار تهران، دبیرشورای عالی شهرسازی، رئیس شورای شهر و سایر اعضا در توجه به بازآفرینی شهری و حل مشکل مردم، شایسته تقدیر است که در جلسه امروز از این اقدام تشکر کردم.

 مدیریت شهری تهران در یک ونیم دهه اخیر با ارائه بسته های تشویقی موثر و نهادینه کردن رویکرد تجمیع در بافت های فرسوده و تعریف پروژه های محرک توسعه در زیر ساخت ها و روبناهای احیای بافت فرسوده پیشگام بوده و حدود ٥٠ درصد بافت فرسوده مصوب شهر نوسازی شده است.

به گزارش فارس، بافت فرسوده یکی از مشکلات شهر تهران است که شهرداری سعی کرده با ارائه تسهیلاتی روند نوسازی این بافت را تسریع بخشد ولی هنوز شهروندان زیادی در این زمینه با مشکلاتی مواجه اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول