اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیشنهاد رشوه 761 میلیون دلاری شرکت‌های دارویی به دولت کانادا

صنعت داروسازی کانادا به دولت این کشور پیشنهاد داده، تا در ازای دریافت 761 میلیون دلار پول اعمال محدودیت بر قیمت‌گذاری دارو در این کشور را کنار بگذارد.

پیشنهاد رشوه 761 میلیون دلاری شرکت‌های دارویی به دولت کانادا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت‌های داروسازی کانادایی به دولت این کشور پیشنهاد دادند تا در ازای دریافت 761 میلیون دلار بخشی از سیاست خود در اعمال محدودیت بر قیمت دارو را که از روز اول ژانویه اجرا می‌شود، کنار بگذارد. 

در صورتی که دولت کانادا زیر بار این پیشنهاد برود، پیش بینی می‌شود طی سال آینده درآمد شرکت‌های کانادایی به خاطر محدودیت‌های باقیمانده 15.1 میلیارد دلار کاهش یابد. 

دولت کانادا می‌گوید: قیمت برخی داروها در این کشور بسیار بالاست و دیگر کشورهای تولیدکننده این داروها که قیمت در آنها پایین تر است در این زمینه از مزایایی برخوردار هستند. لابی IMC که نماینده صنعت داروسازی این کشور به شمار می‌رود چند هفته پیش با وزیر بهداشت کانادا دیدار کرده و پیشنهاد خود را در این زمینه به دولت ارائه کرده است که البته هنوز پاسخی از دولت کانادا دریافت نکرده است.

پاملا فرالیک، دبیر این لابی، می‌گوید: ما گزینه‌های قابل توجهی را به دولت پیشنهاد دادیم اما به نظر می رسد که مقامات دولتی علاقه‌ای به این پیشنهادات نداشته‌اند. به نظر ما وقت آن رسیده که مردم کانادا بدانند که دولت چه کار دارد می‌کند.

وزارت بهداشت کانادا هم در بیانیه‌ای اعلام کرده که دولت این کشور همواره پذیرای پیشنهادات در باره راه‌های مختلف تحقق سیاست‌ها است، اما همچنین گفته که در حال حاضر هیچ طرحی برای تغییر قوانین در این زمینه در دست بررسی وجود ندارد.

این بیانیه همچنین تاکید می‌کند که موضع دولت اتاوا در این زمینه تغییر نکرده است و این کشور همچنان یکی از بالاترین قیمت‌های اقلام دارویی را در جهان دارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول