اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مجازات جالب مجرمین آبگرمی؛ اهدا 7 تبلت به دانش آموزان محروم

رئیس دادگاه حوزه قضائی آبگرم گفت: با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم، پیش بینی اصلاح آنان ، ابراز ندامت از عمل ارتکابی ، به استناد ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس مجرمان به خرید گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش آموز نیازمند تبدیل شد.

مجازات جالب مجرمین آبگرمی؛ اهدا 7 تبلت به دانش آموزان محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، میثم خزائی رئیس دادگاه حوزه قضائی آبگرم در رابطه با آراء صادره مجرمین آبگرمی گفت: متهمین جرائمی از قبیل تخلف  بهداشتی، نگهداری مشروبات الکلی، اخلال در نظم عمومی و ...داشتند و به  تحمل حبس محکوم شده بوند.

وی افزود: با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم، پیش بینی اصلاح آنان ، ابراز ندامت از عمل ارتکابی ، به استناد ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس آن ها به همکاری با کمیته امداد جهت خرید گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش آموز نیازمند تبدیل شده و اقلام مورد رای تهیه و در اختیار دانش آموزان کم برخوردار قرار گرفت.

این مقام قضائی تصریح نمود: براساس ضوابط قانونی و در راستای اجرای سیاست های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندانرها و با توجه به تفاهم نامه ای که میان دادگستری کل استان با اداره کل کمیته امداد امام خمینی منعقد گردیده، ، دادگاه آبگرم اقدام به صدور مجازات جایگزین نموده است.

خزائی اذعان داشت: هدف از محکوم کردن متهم به مجازات زندان، تضمین آرامش و امنیت جامعه است، ولی در عمل زندان منجر به قطع رابطه زندانی با زندگی عادی، خانواده، کار و دوستانش می‌شود. 

وی ادامه داد: این مجازات علاوه بر محکوم بر خویشان و نزدیکان و به ویژه همسر و فرزندان او نیز تحمیل می‌شود و صد البته سرانجام منجر به فروپاشی کانون خانواده خواهد شد. که این امر ناهنجاریهای اجتماعی مضاعفی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول