اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش هزینه‌ها، دلیل افزایش نرخ حمل و نقل عمومی است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به افزایش نرخ حمل و نقل عمومی (اتوبوس) طی دو مرحله طی سال‌جاری گفت: افزایش هزینه‌ها و همچنین هزینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، از دلایل این افزایش قیمت بوده است چرا که فعالیت با ظرفیت 50 درصدی از الزامات ستاد مقابله با کرونا است.

افزایش هزینه‌ها، دلیل افزایش نرخ حمل و نقل عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا مدقالچی در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح عوامل بروز وقایع از جمله تصادفات رانندگی اظهار کرد: کارشناسان امور بحث زنجیره دولت و ملت را مطرح می‌کنند که اگر این زنجیر آسیب دیده و یا شکافته شود، نباید انتظار اصلاح امور را داشت و در این میان رسانه‌ها برای تاثیرگذاری بر امور باید وظایف را یادآوری کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان سهم حمل و نقل عمومی از ترددهای جاده‌ای را 13 درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که این سهم در تلفات حوادث رانندگی 3 درصد است که بیانگر نقش موثر رانندگان سواری (شخصی) در تلفات است.

وی با اشاره به افزایش نرخ حمل و نقل عمومی (اتوبوس) طی دو مرحله طی سال‌جاری گفت: افزایش هزینه‌ها و همچنین هزینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، از دلایل این افزایش قیمت بوده است چرا که فعالیت با ظرفیت 50 درصدی از الزامات ستاد مقابله با کرونا است.

مدقالچی با تاکید بر توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در بین مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: عدم ارائه این اقلام و سایر تخلف‌ها را می‌توان از طریق راه‌کارهای تعریف شده به مسؤولان گزارش کرد، کما اینکه در این مورد چندین راننده و شرکت محکوم و مجازات شده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به افزایش قیمت خودروهای فعال در حمل و نقل عمومی و مشکلات ناشی از آن برای رانندگان و از طرفی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات به این شکل در این صنف، عین آب ریختن در آبکش است و من نگران هستم که بعد از پایان کرونا خودروهای حمل و نقل زنجان کاهش یافته و ارئه خدمات با معضل اساسی مواجه شود.

همچنین معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان هم در این نشست خبری با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در ارائه اطلاعات درست و سریع به کاربران جاده‌ای تصریح کرد: این اطلاع‌رسانی می‌تواند از وقوع بحران و همچنین انسداد جاده‌ها پیشگیری کند.

جواد یوسفی در ادامه از رسانه‌ها در ایام فعالیت به اجرا درآمدن طرح زمستانی درخواست همکاری کرد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول