اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استمداد دولت مستعفی یمن از عناصر القاعده

دهها تن از عناصر القاعده در استان مأرب در مرکز یمن علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال جنگ هستند.

استمداد دولت مستعفی یمن از عناصر القاعده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق گزارشی محرمانه‌ای که ستاد مشترک ارتش وابسته به دولت مستعفی منتشر کرده، دهها عضو القاعده در منطقه «العلم» در استان مأرب، به کمک عناصر وابسته به ائتلاف سعودی آمده‌اند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، حزب اخوانی الاصلاح، بعنوان ستون فقرات نیروهای دولت مستعفی، این عناصر را به کار گرفته است. طبق گزارش ستاد مشترک ارتش وابسته به دولت هادی، «ناصر بن عوشان» از رهبران حزب الاصلاح، عامل اصلی جذب عناصر تروریستی در استان مأرب است.

همزمان پسر وی به نام «ناصر بن عوشان» نیز وظیفه تأمین لجستیکی عناصر القاعده را بر عهده دارد. در این سند که به دست وبگاه الخبر الیمنی افتاده، اسامی ۲۲ تن از تروریست‌ها ذکر شده است که در بین آن‌ها «نمران ناصر بن عوشان»، «عبدالعزیز محمد دباش» و «صالح بن شاهره» از فرماندهان مطرح القاعده در استان مأرب نیز حضور دارند.

پیش از این منابع محلی در استان مأرب از حضور عناصر القاعده برای کمک به دولت مستعفی خبر داده بودند تا جایی که برخی از قبائل همسو با ائتلاف سعودی در اعتراض به حضور این عناصر، از حضور در مناطق درگیری خودداری کرده بودند.

به گفته منابع یمنی، ائتلاف سعودی شروع به ایجاد چند مرکز برای تروریست‌ها در استان لحج یعنی مرز میان شمال و جنوب یمن و دیگری در استان أبین و همچنین در استان‌های مأرب، شبوه و حضرموت کرده است تا ائتلاف سعودی به بهانه مبارزه با تروریسم ادامه حضور خود را در یمن توجیه کند و در عرصه میدانی نیز این تروریست‌ها به عنوان خط مقدم مقابله با نیروهای دولت صنعا به شمار می‌روند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول