اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نقش پدافندی پروژه انتقال آب ارس/تنش آبی در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تنش آبی استان و شهر تبریز در تابستان گذشته گفت: انتقال آب ارس نقش پدافندی خواهد داشت.

نقش پدافندی پروژه انتقال آب ارس/تنش آبی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه انتقال آب ارس به تبریز که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)  برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در استان ما منشأخدمات بسیار ارزشمندی بوده و در سال گذشته و امسال چند پروژه کلان استان به تولیت این قرارگاه توسط رئیس جمهور افتتاح شد که سد کلقان و حاجیلرچایی از جمله آنها هستند.

وی با بیان اینکه پروژه خط انتقال زرینه‌رود نیز به خوبی انجام شده و در مجموع همکاری مطلوبی بین دستگاه‌ها با فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) وجود دارد.

پورمحمدی در عین حال خاطرنشان کرد: انتظار داریم این همکاری و ارتباطات بیشتر تقویت شود؛ چرا که زمینه‌های سرمایه‌گذاری و  توسعه بیشتری وجود دارد و بازدیدهای امروز فرمانده محترم قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) از برخی پروژه‌های استان، بستر این همکاری را گسترش خواهد داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه یادآور شد: بحث تنش آبی در تابستان گذشته به مسئله جدی تبریز تبدیل شد، چرا که منابع آبی محدودی داریم و تابستان گذشته با مدیریت جمعی از این بحران توانستیم عبور کنیم که اگر عبور نمی‌کردیم، تبدیل به بحران‌ می‌شد.

این مسوول به بحث اصلاح خط انتقال سد نهند نیز اشاره و اضافه کرد: مشکل کم آبی دشت شبستر و حوزه منطقه منوط به این است که انتقال آب ارس را انجام دهیم که نقش پدافندی هم دارد و  با اتصال آن به زرینه‌رود لوپی ایجاد می‌شود که یکی می‌تواند جایگزین دیگری شود.

وی تاکید داشت: هر دو سد حاجیلرچایی و کلقان که قرارگاه خاتم اجرای آنها را به عهده دارد از هدررفت منابع آبی جلوگیری می‌کنند در ارتباط با سدهای دیگر مثل خداآفرین و قیزقلعه سی کارهای خوبی در دوره‌های تامین منابع آبی انجام می‌شود ولی هیچ یک به اهمیت انتقال آب ارس نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای به سرانجام رسیدن پروژه انتقال آب ارس تلاش‌های زیادی صورت دادیم و موضوع مساعدت قرارگاه را در این پروژه برای وزیر نیرو مطرح کردیم که موافقت کردند.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول