اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

لوکاشنکو: وقایع بلاروس درسی جدی برای کشورهای همسود از جمله قزاقستان است

رئیس جمهور بلاروس آنچه را که در حال حاضر در «مینسک» اتفاق می‌افتد را درسی جدی برای همه کشورهای شوروی سابق عنوان کرد و از قزاقستان خواست هوشیار باشد.

لوکاشنکو: وقایع بلاروس درسی جدی برای کشورهای همسود از جمله قزاقستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در گفت‌وگو با رسانه‌های روسیه، قزاقستان، اوکراین و مولداوی در پاسخ به سوالی درباره ماهیت اعتراضات در این کشور به صراحت اعلام کرد این موضوع در حال حاضر وی را نیز بسیار نگران کرده است.

وی با بیان این که وقایع بلاروس باید به یک درس جدی برای سایر کشورهای شوروی سابق تبدیل شود، هشدار داد: این اتفاقات فقط آغاز کار بوده و پشت آن تلاش برای تقسیم مجدد جهان است.

رئیس جمهور بلاروس در ادامه خاطرنشان کرد: همه اینها احتمالا مبتنی بر برنامه‌های تهیه شده توسط متخصصان آمریکایی است.

لوکاشنکو، بلاروس را درس جدی برای «نورسلطان» و «مسکو» عنوان کرد و گفت: قزاقستان و روسیه نسبت به بلاروس کشورهای عظیمی هستند و اگر از وقوع چنین اتفاقات پیشگیری نکنند، کنار آمدن با این «عفونت» دشوار خواهد بود.

رئیس جمهور بلاروس با بیان این که جهان امروز شوک‌های جدی پیش رو دارد، گفت: ما تقریبا از طریق پخش زنده شاهد فروپاشی شیوه معمول زندگی، غوطه وری کره زمین در یک بحران سیستماتیک هستیم.

وی گفت: اگر چه بسیاری از رسانه‌ها ویروس کرونا را دلیل اصلی این امر می‌دانند اما همان طور که قبلا گفته بودم این تنها بهانه است، واقعیت این است که بازیگران جهانی دوباره در تلاش برای بازسازی جهان به روش خود هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول