اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از اجرای طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایی توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

اجرای طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایی

محمدرضا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هفته جهانی کارآفرینی که در کشور از 26 تا دوم آذرماه با اجرای برنامه‌های متعدد برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه کارآفرینی نیز در اقصی نقاط جهان از مناسبتی به نام «هفته جهانی کارآفرینی»(هفته سوم نوامبر هر سال) استفاده می‌شود، افزود: این کمپین عظیم جهانی می‌تواند فرهنگ صحیح کارآفرینی را در افکار و اذهان جامعه عمومیت بخشد و باعث ترغیب و تشویق نسلی نوظهور از کارآفرینان شود.
وی افزود: هفته جهانی کارآفرینی فرصتی است که میلیون‌ها نفر از جوانان در سراسر دنیا به حرکت شتابان کارآفرینی متصل شده و ایده‌های جدید را برای بهتر انجام دادن کارها و ایجاد مشاغل جدید را مطرح کنند.

یوسفی تصریح کرد: این رویداد با هدف کمک به کارآفرینان بالقوه برای ورود به عرصه کارآفرینی است تا نسل جدیدی از کارآفرینان به راه‌اندازی کسب ‌و کار، تشویق شده و کسب ‌و کار خود را آغاز کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با تمام چالش‌های پیش رو، همیشه نسلی از کارآفرینان خلاق هستند که قادرند جهش‌های اقتصادی و اجتماعی را رقم زده و با ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی در میان آحاد مردم، تاثیرگذار باشند.
وی تصریح کرد: هفته جهانی کارآفرینی فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در نظر دارد تا در این هفته برنامه‌های متعدد و مجازی را با محوریت بخش خصوصی ( انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی ) و در راستای توسعه فردی، انگیزشی و انتقال تجربه بزرگان کارآفرینی برای علاقه‌مندان حوزه کارآفرینی، به ویژه جوانان برگزار کند.

یوسفی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در هفته کارآفرینی گفت: برگزاری کارگروه آموزشی استعدادیابی و بازآفرینی مهارت توسط مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی آرین طرح زنگان، برگزاری استارتاپ مجازی با همکاری دانشگاه و پارک علم و فناوری با موضوع بتن عمران و شهرسازی توسط مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی ماهان رفاه پارسیان، انجام مشاوره رایگان توسط همه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی،  اجرای مسابقه نقاشی برای کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی توسط مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی آرین طرح زنگان و برگزاری وبینارهای آموزشی با موضوع کارآفرینی توسط مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی در ادامه از اجرای طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایی توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: طرح مشوق بیمه‌ای در راستای اجرای بند الف تبصره 18 قوانین بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طرح مشوق بیمه‌ای با هدف تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان، صاحبان کسب، کارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید است.
 یوسفی ادامه داد: در این طرح، حق بیمه سهم کارفرما برای به کارگیری هر تعداد نیروی جدید دانش‌آموخته دانشگاهی به مدت 21 ماه توسط وزارت متبوع پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت بیمه سهم کارفرما توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می‌شود، افزود: برای بهره‌مندی از مزایای این طرح، کارفرما باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد کارگاهی تامین اجتماعی باشد و در سامانه مشوق بیمه‌ای به آدرس Moshavegh.mcls.gov.ir ثبت‌نام کند.
یوسفی افزود: نیروی کار جدید هم باید مدرک تحصیلی لیسانس، سن کمتر از ۳۸ سال (سن زمان خدمت به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می‌شود) و حداکثر سابقه ۳۶ ماه بیمه داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیروهای جدید نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک جدید بودن نیروهای جذب شده نیز، افزایش نیروها نسبت لیست بیمه دو ماه قبل از ثبت نام کارفرماست.

وی افزود: شرایط بهره‌مندی از این طرح برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است، به این صورت که برای بازگشت به کار نیروهای دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیکار شده این کارگاه‌ها، افزایش نیرو بر اساس لیست بیمه در نظر گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول