اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نباید بین طب سنتی و جدید حس رقابت ایجاد شود/ داروی محقق همدانی بررسی شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار توجه جدی به راهکارهای پیشگیری ابتلا به کرونا شد و گفت: بین طب سنتی و طب جدید نباید حس رقابت ایجاد شود.

نباید بین طب سنتی و جدید حس رقابت ایجاد شود/ داروی محقق همدانی بررسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در کارگروه سازماندهی و مشارکت‌های مردمی استان همدان، با تقدیر از اقدامات نهادها و گروه‌های جهادی و مردمی در عرصه مقابله با کرونا، اظهار کرد: دبیری ستاد بر عهده بسیج است و کمیته‌های آن نیز از نهادهای حاکمیتی هستند، اما آنچه باید عملیاتی شود، ورود خود مردم در عرصه مقابله با بیماری است.

وی با بیان اینکه هر جا سابقه حضور و مشارکت مردم را شاهد بودیم به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم گفت: در برخی از کمیته‌ها که در گذشته حضور مردم کمرنگ بوده، باید تلاش کنیم به معنای واقعی مردم را پای کار بیاوریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ستاد مردمی مقابله با کرونا باید در زمینه مسائل فرهنگسازی ورود جدی داشته باشد گفت: گاهی اوقات به دلیل خستگی مردم و یا وجود مشکلات مالی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کمرنگ‌تر از گذشته بوده که باید در این زمینه نیاز به فرهنگسازی در جامعه داریم.

وی رفع مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری را از دیگر وظایف این کارگروه برشمرد و عنوان کرد: در کنار فرهنگسازی، باید ضمن شناسایی افرادی که دارای مشکلات مالی هستند، همانند حرکتی که در گذشته پس از فرمایشات حضرت آقا انجام شد، به کمک های مومنانه بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: توجه به وضعیت خود کادر درمان نیز از موارد ضروری است که باید نسبت به آن برنامه‌ریزی جدی توسط ستاد صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کادر درمانی ما پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی خسته شده‌اند گفت: ستاد مردمی مقابله با کرونا و گروه‌های جهادی ما با آموزش‌ها و دوره‌هایی که گذرانده‌اند آماده حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای کمک به کادر درمان هستند.

شعبانی با اشاره به تجربه موفق حضور طلاب و گروه‌های جهادی و بسیج در کمک به کادر درمان در سطح کشور بیان کرد: البته منظور ما انجام کار تخصصی به معنا خاص نیست، اما این افراد می‌توانند در عرصه عمومی و انجام کار بیماران به کادر درمان کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب استان آمادگی کامل کمک به کادر درمان را دارند گفت: طلاب حوزه علمیه با تمام وجود حاضرند هر جا ستاد استانی مقابله با کرونا ضرورت می‌بیند برای مقابله با این ویروس ورود کنند.

امام جمعه همدان خواستار توجه جدی به راهکارهای پیشگیری ابتلا به کرونا شد و افزود: بین طب سنتی و طب جدید نباید حس رقابت ایجاد شود، باید هر آنچه به اصلاح وضعیت بیماران کمک می‌کند، اجرایی و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: داروهایی که در بیمارستان‌ها استفاده می شود و یا طب سنتی، درمان قطعی این بیماری نیست، اما یک بخشی از طب سنتی ما همچون دارویی که آقای قادری تولید کرده‌اند می‌تواند در این عرصه برای درمان کمک کند و لذا ستاد استانی و ستاد ملی مقابله با کرونا نباید از آن غافل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در روند انجام کار باید از موازی‌کاری‌ جلوگیری کنیم، گفت: محور فعالیت ستاد مردمی در محلات، مساجد و پایگاه‌های بسیج هستند که در عرصه کمک‌ مومنانه، فرهنگسازی و شناسایی مشکلات محله و افرادی درگیر مشکل نقشی اصلی را دارند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول