اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مرکز تشخیص سریع بیماری کرونا در شاهین‌شهر تأسیس می‌شود

فرماندارشهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: مرکزجدید تشخیص سریع بیماری کووید19 به‌زودی با تلاش اداره بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه در شاهین شهرتاسیس می‌شود.

مرکز تشخیص سریع بیماری کرونا در شاهین‌شهر تأسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، اسفندیارتاجمیری ظهر امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: مرکزجدید تشخیص سریع بیماری کووید19 به‌زودی با تلاش اداره بهداشت و درمان این شهرستان در شاهین شهرتاسیس می‌شود.

فرماندارشهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: با دراختیارداشتن کیت‌های تشخیص سریع کرونا، مبتلایان  به این بیماری در مدت ۲۰ دقیقه شناسایی خواهند شد.

تاجمیری، بیان کرد که ۵۱ درصد مبتلایان کووید ۱۹، کسانی هستند که در دورهمی های خانوادگی به این ویروس مبتلا شدند.

وی با اشاره به این‌که هر سه ثانیه یک ایرانی به کرونا مبتلا می‌شود، تصریح کرد: ادامه هردورهمی خانوادگی در مناسبت‌های شادی و عزا به از دست دادن عزیزان شهروندان منجرخواهدشد.

مردم از حضور در تجمعات خانوادگی پرهیز کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: برپایی دورهمی های خانوادگی، عدم قرنطینه بیماران دارای ویروس کووید ۱۹، جهش ژنتیکی این ویروس در کشور و حضور در تجمعات هم چون عزاداری‌ها و عروسی‌ها، از عوامل گسترش بیماری کرونا در این شهرستان بوده است.

علی پارسا اظهار داشت که بیش‌تر ۸۸ شهروند بیمارکرونایی که در یک هفته اخیردربیمارستان بستری شدند، کسانی هستند که بیماری‌های زمینه‌ای‌های قند و کلیه، قلب و عروق، سرطان و سایر بیماری‌های مزمن دارند.

وی به فعالیت ۲۸ پایگاه سلامت با ۶۰۰ نیروی بسیجی در مساجد اشاره  و اضافه کرد: نیروهای افتخاری بسیج پس از گذراندن دوره‌های دوهفته‌ای، راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا را به‌صورت چهره به چهره به شهروندان آموزش می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه از این‌که برخی از بیماران خفیف کرونایی در خانه‌های خود نمی‌مانند تا کامل درمان شوند و با حضور در شهر، شهروندان را مبتلا می‌کنند، انتقاد کرد.

وی اعلام کرد: ۳۹ واحد آرایشگاه مردانه و زنانه، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی که فعالیت‌های مخفیانه داشتند تذکر کتبی گفتند و یا تعطیل شدند.

پارسا هم‌چنین به کاهش مبتلایان به کووید دریک هفته اخیر در شاهین‌شهر و افزایش یافتن مبتلایان به این بیماری به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرهای گرگاب، وزوان، میمه و لایبید اشاره کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه، تعطیلی فعالیت کامل تمامی ورزش‌های سالنی و جمعی، پربرخورد و پرخطر را از ۲۰ آبان تا۲۰ آذر یادآوری کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول