اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

احتمال برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ترکمنستان در ایتالیا

در دیدار وزیر امور خارجه ترکمنستان با سفیر جدید ایتالیا در «عشق آباد»، امکان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ترکمنستان در ایتالیا و همچنین افتتاح نمایندگی تجاری در «میلان» مورد بررسی قرار گرفت.

احتمال برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ترکمنستان در ایتالیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، امروز «رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان با «لوسیانو گالی» سفیر ایتالیا در «عشق آباد» دیدار کرد.

در ابتدای گفت‌وگو، مردوف انتصاب سفیر جدید ایتالیا را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت در ماموریت خود کرد و اذعان داشت امیدوار است این مسئولیت با هدف توسعه همکاری‌های میان دو کشور همراه باشد.

دو دیپلمات بر روابط دو کشور در بالاترین سطوح تأکید کردند.

همچنین خاطرنشان شد مذاکرات مثمر ثمر و منظم بین سران کشورها انگیزه‌ای قوی در جهت توسعه و تقویت گفت‌وگوهای سودمند دوجانبه است.

طرفین اعلام کردند نقطه عطف مهم در ارتقا روابط دوجانبه، سفر «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان به ایتالیا در نوامبر 2019 بود.

در این دیدار ابعاد گفت‌وگوی سیاسی دوجانبه و وضعیت و چشم انداز توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، فرهنگی و انسانی و تقویت همکاری‌های دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

همچنین تعامل در بسترهای بین المللی به ویژه سازمان ملل تأکید شد.

از دیگر موضوعات مورد بررسی، تقویت تماس‌های فرهنگی بود. در این زمینه، به ضرورت تشدید اقدام مشترک برای ایجاد یک گفت‌وگوی فرهنگی و تهیه "نقشه راه" بین وزارتخانه‌های خارجه دو کشور ابراز شد.

موضوع دیگر امکان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ترکمنستان در ایتالیا و همچنین افتتاح نمایندگی تجاری در «میلان» بود. در طی گفت‌وگوی به همکاری با شرکت‌های ایتالیایی، از جمله ENI ، لئوناردو و دیگران نیز اشاره شد. در این زمینه، طرفین برای ادامه تجربه مثبت در برگزاری مجامع تجاری با مشارکت شرکت‌های پیشرو دو کشور ابراز علاقه کردند. 

همچنین امکان گسترش همکاری در زمینه مراقبت‌های بهداشتی نیز مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار ، سفیر ایتالیا استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه ترکمنستان اهدا کرد.

گفتنی است، امروز وزیر خارجه ترکمنستان «هیرویوکی یاماماتو» سفیر جدید ژاپن در عشق آباد نیز دیدار کرد و طیف وسیعی از همکاری را مورد بحث قرار داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول