اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تلاش چین برای قیمت‌گذاری مس به یوآن

چین قصد دارد با هدف افزایش اثرگذاری خود در قیمت‌گذاری مس به سمت ایجاد بستر برای خرید و فروش این فلز به یوآن برود.

تلاش چین برای قیمت‌گذاری مس به یوآن

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، چین بزرگترین مصرف کننده مس در جهان است و قصد دارد بازار مالی خود را به روی این فلز بیشتر باز کرده و قیمت‌گذاری آن به یوآن را آغاز کند. این اقدام در راستای تلاش‌های دولت این کشور برای افزایش سلطه خود بر قیمت‌گذاری مس است. 

از روز پنجشنبه این هفته سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در بورس بین‌المللی انرژی شانگهای معاملات آتی مس انجام دهند. حجم معاملات سرمایه‌گذاران خارجی برابر با حجمی است که سرمایه‌گذاران داخلی این کشور نیز می‌توانند در بازار داخلی چین مس جابجا کنند. این تصمیم باعث می‌شود که چین بتواند در بازار مس با بورس فلزات لندن رقابت کند. 

در حال حاضر حدود نیمی از مصرف مس در جهان توسط چین انجام می‌شود و این درحالی است که سهم چین از مصرف مس جهانی در سال 2000، 12 درصد و در سال 2010، 39 درصد بود. 

روند بهبود اوضاع اقتصادی چین در پس بحران کرونا باعث شده تا تنها در سه ماهه سوم سال جاری این کشور بیش از 2 میلیون تن مس وارد کند. آمارهای رسمی حاکی از آن است که در 9 ماهه نخست سال 2020 واردات مس چین 41 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به 4.99 میلیون تن برسد. 

بنا به گزارش اداره کل گمرک چین، هم اکنون واردات مس این کشور از کل واردات این کشور در سال 2019 عبور کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول