اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحلیل بولتون| سرانجام انتخابات آمریکا چه خواهد شد؟

مشاور امنیت ملی سابق ترامپ در یادداشتی به تحلیل رفتار رئیس‌جمهور آمریکا تا بیستم ژانویه، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید پرداخته و نقش رهبران جمهوری‌خواه را در انتقال قدرت و اتفاقات ماه‌های پیش‌رو مهم توصیف کرده است.

تحلیل بولتون| سرانجام انتخابات آمریکا چه خواهد شد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در یادداشتی برای نشریه انگلیسی «اکسپرس» در خصوص پایان انتخابات در آمریکا و وارد شدن این کشور به مرحله انتقال قدرت نوشت.

او در بخشی از این یادداشت می‌پرسد، در دو ماه باقی مانده تا مراسم تحلیف «جو بایدن» چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد؟

بولتون در پاسخ می‌نویسد: در حال حاضر، ترامپ نه تنها شکست را نپذیرفته بلکه همچنان اصرار دارد که در انتخابات تقلب شده است. او رودی جولیانی و سایر نمایندگانش را رها کرده تا چالش‌های قانونی او را در کنفرانس‌های خبری و مصاحبه‌ها به جای دادگاه‌های ایالتی و فدرال مطرح کنند.

به نوشته وی، گزارش‌های مطبوعاتی حاکی از آن است که وکلایی که قبلاً از سوی ستاد ترامپ استخدام شده بودند، خود را از دسترس خارج می‌کنند و نیروهای تازه هم کمیاب هستند. نتایج قضایی تاکنون برای ترامپ ناخوشایند بوده و به نظر می‌رسد شواهد اثبات‌کننده یا استدلال‌های جدید کمی وجود داشته باشد. نتیجه احتمالی این که حمله قانونی ضعیف ترامپ در حال سقوط خواهد بود و شاید با یک ناله در این هفته پایان یابد. اما معنای آن این نیست که ترامپ موقرانه یا هر جور دیگری نتیجه را خواهد پذیرفت.

این مقام سابق کاخ سفید در ادامه می‌نویسد: در عوض او به تئوری‌های «خنجر از پشت» درباره دلیل باختن خود متوسل خواهد شد. فهرستی از خائنانی در دولت و ستاد انتخابتی‌اش را نام خواهد برد که به باور او باعث شکستش شدند (انتظار دارم خودم هم در این فهرست باشم)؛ و به رسانه‌های خبری «همیشه بدنام» (از دید ترامپ)، نظرسنجی‌های سیاسی، فعالان چپ که از دید او اکنون آماده نابودی کشور هستند، حمله خواهد کرد.

او سپس به نقش جمهوری‌خواهان می‌پردازد و می‌نویسد: اگر رهبران جمهوری‌خواه علیه این تخیلات او حرف نزنند، او افراد زیادی را قانع خواهد کرد که انتخابات ۲۰۲۰ از وی دزدیده شد. در صورتی که حقیقت نتواند پیروز شود، آینده وخیم خواهد بود. همه کاری که لازم انجام شود این است که رهبران جمهوری‌خواه غیر از ترامپ هدایت را به دست بگیرند. اگر بیشتر حرف بزنند، تخیلات ترامپ آشکار می‌شود و حامیان او با شکستش کنار می‌آیند و در عین حال به آنچه خوشبختانه حزب جمهوری‌خواه احیاشده ریگانی است، وفادار می‌مانند.

به باور بولتون، در این بین اختلافات فعلی درباره این که آیا بایدن و تیمش می‌توانند رسماً روند انتقال را آغاز کنند، حل خواهد شد. وی می‌افزاید: تعداد فزاینده‌ای از جمهوری‌خواهان کنگره در حال فشار آوردن برای قرار دادن اطلاعات در اختیار بایدن و کارکنان ارشد او هستند و سایرین هم به این نتیجه رسیده‌اند که انتقال رسمی باید آغاز شود. برای این که مدیریت محتاط (جمهوری‌خواه) متوجه شود که کسی که برنده شده باید تا بیستم ژانویه به طور کامل آماده باشد، نیازی به پذیرش شکست از سوی ترامپ نیست. زیرا ترامپ نیست که نیاز به انتقال دارد بلکه این بایدن است که این نیاز را دارد و هر چه زودتر این اتفاق بیفتد، بهتر است.

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ معتقد است: پیش‌بینی آنچه ۲۰ ژانویه رخ خواهد داد تا مشخص شدن نتایج دو انتخابات حذفی ایالت جورجیا در پنجم ژانویه برای به دست آوردن کرسی‌های سنا در این ایالت دشوار است. اگر جمهوری‌خواهان در دست‌کم یکی از آن‌ها پیروز شوند، کنترل سنا را به دست خواهند گرفت و اگر هر دو را ببرند، از پس یک کارزار انتخاباتی سخت برآمده‌اند. بنابراین هر چیزی که بایدن بخواهد مستلزم همکاری وی با «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا خواهد بود که دومین فرد قدرتمند در واشنگتن محسوب خواهد شد.

او در ادامه درباره انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا می‌نویسد: چیزی که کمتر درباره آن گفته شده، موفقیت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان است، جایی که برآورد شده توانسته‌اند شش تا هفت کرسی شاید هم بیشتر از مجموع کرسی‌های خود قبل از روز انتخابات سوم نوامبر را به دست بیاورند. اکثریت مجلس ۲۱۸ عضو است و جمهوری‌خواهان می‌توانند حدود ۲۱۲ کرسی داشته باشند.  اگر دموکرات‌ها وحدت خود را حفظ کنند، همچنان می‌توانند اراده خود را عملی کنند اما احتمال شکستن اکثریت آن‌ها که با اختلاف ناچیز به دست آمده، فرصت‌های زیادی را در اختیار جمهوری‌خواهان قرار می‌دهد. از آن هم دردسرسازتر برای دموکرات‌ها و «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان انتخابات ۲۰۲۲ خواهد بود؛ در تاریخ آمریکا حزب رئیس‌جمهور تقریباً همیشه در انتخبات میان‌دوره (انتخابات کنگره) با شکست در برخی مواقع شکست‌های سنگین مواجه شده است.

بولتون در پایان اینطور نتیجه‌گیری می‌کند: این سایه (موارد گفته شد) به تنهایی از قدرت مانور دموکرات‌ها را در دو سال آینده خواهد کاست. خلاصه این که انتخابات ۲۰۲۰ برای ترامپ شکست بود اما برای جمهوری‌خواهان مجلس و سنا و همچنین در ایالت‌ها که توانستند یک فرمانداری دیگر و چند مجلس قانون‌گذاری ایالتی کسب کنند، موفقیت بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول