اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دست‌های پنهان نمی‌گذارند پروژه نفلین سینیت عملیاتی شود/ بهره‌برداری از تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: نفلین سینیت سراب یک پروژه مهم بوده که 25 سال است دست‌های پنهان نمی‌گذارند فعال شود.

دست‌های پنهان نمی‌گذارند پروژه نفلین سینیت عملیاتی شود/ بهره‌برداری  از تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید محمد امروز در جلسه بررسی پروژه‌های استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: قرارگاه خاتم 13 پروژه را در آذربایجان‌شرقی در دست اجرا داشته و 60 پروژه را نیز در این استان تکمیل کرده است.

وی افزود: امروز باید لحظه‌ها را دریابیم که تصمیمی که امروز گرفته شود بهتر از فردا است چرا که وضعیت افزایشی قیمت‌ها و تورم کاملا مشخص است و باید زیرساخت‌ها را هرچه سریع‌تر تکمیل کنیم.

محمد ادامه داد: خدمت به مردم را باید سرلوحه خود قرار داده و دغدغه اصلی همه ما در این شرایط سخت که فشار اقتصادی بر مردم بسیار زیاد است خدمتگزاری بهتر برای مردم بوده و تلاش داریم همه فعالیت‌ها را به شیوه مطمئن‌تری توسعه دهیم.

وی به پروژه‌های در دست اجرای این قرارگاه در استان اشاره و اضافه کرد: امروز از پارک بزرگ تبریز بازدید کردیم و روند این پروژه مناسب است؛ در حال طراحی هستیم و در چند ماه آینده پروژه سرعت می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اذعان داشت: پروژه نفلین و دفع پسماندها هم وضعیت خوبی دارند و سرعت کار مناسب است.

محمد متذکر شد: در بخش معدن ما پروژه فولاد میانه و مس سونگون را تکمیل کرده و برای بخش دیگری از پروژه مس سونگون در مناقصه شرکت کردیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه نفلین سینیت یک پروژه مهم بوده که 25 سال است دست‌های پنهان نمی‌گذارند فعال شود، افزود: امید است با پیگیری نمایندگان هر چه سریع‌تر پروژه را فعال کنیم؛ چرا که با توجه به تحریم پودر آلومینا این پروژه به صنعت آلومینیوم کمک زیادی خواهد کرد.

وی ابراز داشت: چند هفته قبل تفاهم نامه توسعه فولاد بناب و فولاد شهریار را به امضا رساندیم که می‌توانند در استقلال صنعت فولاد موثر باشد.

محمد روند کارهای بیمارستانی را در تبریز مناسب دانست و گفت: اورژانس بیمارستان الزهرا را تکمیل کردیم و تا دو ماه دیگر بیمارستان نیز تکمیل می‌شود؛ بیمارستان 1000 تختخوابی را نیز در دست پیگیری داریم.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های انجام شده مشکلات قرارداد متروی تبریز را کردیم و پروژه را با تامین منابع مالی از طرف قرارگاه پیش می‌بریم و حدود 800 میلیارد تومان مطالبات قرارگاه از این پروژه است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از آمادگی این قرارگاه برای مشارکت در انتقال زندان تبریز به محل جدید خبر داد.

محمد ادامه داد: از تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه حدود 1.5 تا 2 کیلومتر باقی مانده و امید است تا ابتدای سال آینده به اتمام رسد.

وی گفت: خط دوم انتقال آب زرینه رود به تبریز تکمیل شده و مشکلات اجرایی آن در حال رفع است؛ در ارتباط با انتقال آب ارس هم که 11 کیلومتر آن در اختیار قرارگاه بود تکمیل شده و در مورد قرارداد دوم در حال رایزنی و رفع موانع هستیم.

انتهای پیام/60026/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول