اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کاهش مراجعات مردمی با اجرای طرح ۳۰۷۰

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی فارس از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن حدود ۷۰ میلیون مراجعات مردمی در سال به این سازمان کاهش می یابد .

کاهش مراجعات مردمی با اجرای طرح ۳۰۷۰

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی فارس ، ابراهیم کشاورز با اشاره به شروع اجرای طرح ۳۰۷۰ گفت: در شرایط شیوع کرونا سازمان تامین اجتماعی در زمینه تحول دیجیتال ، مراجعه حضوری مردم به شعب را کاهش می دهد که علاوه بر کاهش مراجعات ، افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان را نیز در پی خواهد داشت .

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به شعار طرح ۳۰۷۰ تحت عنوان "دوشنبه‌های دیجیتالی با طرح ۳۰۷۰"  عنوان کرد: تا بهمن ماه و هر دوشنبه، دو تا چهار سرویس با آمادگی کامل غیرحضوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری سازمان این است که ۳۰ خدمت اصلی را به صورت کاملا غیرحضوری ارائه کند، گفت: اکنون ۹۶ میلیون مراجعه وجود دارد که با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه کاهش می یابد.

آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک

مدیرکل تامین اجتماعی فارس در ادامه با اشاره به اجرای آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک اظهار کرد: حذف کامل نسخ کاغذی بستگی به مشارکت همه بخش ها دارد و هر پزشکی نسخه‌نویسی الکترونیک را انجام دهد در همان روز سهم ریالی سازمان تأمین اجتماعی را دریافت می دارد و بر اساس همین طرح ۳۰ درصد سهم داروخانه ها نیز همان روز پرداخت می شود.

پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان 

کشاورز در ادامه به اولین طرح الکترونیکی سی‌گانه تامین اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: در راستای توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری، با بهره‌گیری از بانک‌های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور، زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان اولین سرویس غیرحضوری، راه‌اندازی شد.

 مدیرکل تامین اجتماعی فارس افزود: بر این اساس، شناسایی بیمه‌شدگان حائز شرایط ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به ثبت مشخصات، انجام محاسبات، صدور اسناد و ارسال به اداره کل امور مالی در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند، پایان هر ماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه‌ شده به واحد اجرایی صورت می‌پذیرد و مراتب نیز از طریق پیامک به بیمه‌ شده اعلام می شود.

وی گفت: افرادی که با وجود تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری، در پایان ماه مربوطه، پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نمی کنند، می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir از مسیر (منوی بیمه شدگان‏‏/ حمایت‌های کوتاه مدت‏‏/ درخواست کمک هزینه ازدواج) از علت عدم دریافت کمک هزینه ازدواج مطلع و در صورت اعتراض با ثبت درخواست پشتیبانی و بارگذاری تصاویر عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه از طریق منوی «افزودن تصاویر جدید» نسبت به ارائه درخواست و پیگیری مربوطه اقدام کنند.

کشاورز با بیان اینکه تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث به صورت غیرحضوری از سازمان ثبت احوال کشور استعلام می شود، افزود: ثبت خاتمه کفالت فرزندان دختر مستمری بگیران به عنوان دومین خدمت از طرح ۳۰۷۰ ، به صورت غیرحضوری انجام می شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول