اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان باید به یک کانون میان فرهنگی در جهان تبدیل شود

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: برای این‌که به شهری که به آن افتخار می‌کنیم و در پس زمینه ذهنی ما همیشه مایه ابتهاج ما است، برسیم اصفهان باید به کانون میان فرهنگی تبدیل شود و با ایجاد بازار‌های متداخل سه سطح ارتباط با حوزه درون استانی‌، ملی و جهانی آن تعریف شود.

اصفهان باید به یک کانون میان فرهنگی در جهان تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد عیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامی‌داشت روز اصفهان اظهار داشت: برای این‌که به شهری که به آن افتخار می‌کنیم و در پس زمینه ذهنی ما همیشه  مایه ابتهاج ما است، برسیم اصفهان باید به کانون میان فرهنگی تبدیل شود و با ایجاد بازار‌های متداخل سه سطح ارتباط با حوزه درون استانی‌، ملی و جهانی آن تعریف شود.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان ادامه داد: دیپلماسی شهری اقتضا می‌کند که راهبرد‌هایی را اتخاذ کنیم که کار‌های بومی را تبدیل به امر جهانی کنیم و اگر محصولات خودمان را در حوزه درون مرزی محدود کنیم، درخت خلاقیت فرهنگی و هنری پیر‌ می‌شود؛ به همین دلیل نیاز است که در حوزه بین‌المللی موفق‌تر و مشخص‌تر ورود پیدا کنیم.

وی از شرکت اصفهان به عنوان تنها شهر ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه شرق آسیا به نام Ciie در کشور چین خبر داد و گفت: در غرفه ۸۰ متری این نمایشگاه، صنایع دستی اصفهان‌ به نمایش گذاشته شد که بازخورد‌های زیادی را دربر داشت.

عیدی با بیان این‌که چین بازار قدرتمندی برای اقتصاد و فرهنگ ما است، افزود: این ارتباط می‌تواند‌ به احیای بازار‌های از دست رفته ما کمک‌ بسزایی کند.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به گرامی‌داشت روز اصفهان، بیان کرد:در سال ۹۷  برنامه بسیار عظیمی با حضور سفرای کشور‌ها برای این مناسبت برگزار شد، اما متاسفانه در سال جاری به جهت شیوع بیماری منحوس کرونا  توفیق اجرای برنامه وسیع‌تر حاصل نشد. 

وی افزود: اول آذر به معنای اسطوره‌ای روز  اصفهان است، اما  ۲۵ آبان ماه روز حماسه و ایثار اصفهان نیز یک خاطره‌ی اسطوره‌ای دیگری است که باید به یادگار بماند و در این روز مردم اصفهان  که همواره به ایران‌بانی شهره دارند، ۳۷۰ شهید تقدیم میهن خود کردند و آنان را در تکه‌ای از بهشت در تخت فولاد به خاک سپردند. 

عیدی ادامه داد:  به تصمیم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان  مقرر شده است که هرسال در اردیبهشت ماه یک رویدادی برای گردشگری اصفهان تحت عنوان هفته فرهنگی اصفهان  و رویداد دیگری تحت عنوان هفته نکوداشت اصفهان از ۲۵ آبان تا ۱ آذر  داشته باشیم.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های هفته‌ نکوداشت اصفهان،اظهار کرد: برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان با دو فرض وجود و عدم وجود کرونا انجام شد که نهایتا  با تلاش دست‌اندرکاران بیش از ۹۰ برنامه  مصوب شد که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی بیان‌کرد : برای گرامی‌داشت روز حماسه و ایثار اصفهان، فضا سازی در سایت اداری انجام شد، تا همه به خصوص مسؤولان بدانند میراث‌دار چه عزیزانی هستند؛ همچنین ۳ پل  معتبر اصفهان نیز در این خصوص فضا سازی شد.

عیدی ادامه داد: حوزه روابط عمومی  سازمان فرهنگی شهرداری، ۲۴۰  فضای بتونی خود را به  موضوع ۲۵ آبان اختصاص داده است و همچنین با هماهنگی اداره کل ارتباطات شهرداری بیلبورد‌های متناسبی نصب شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان بیان کرد:  عمده برنامه‌هایی که در مناطق ۱۵ گانه در حال انجام می‌باشد،بازنمایی هویت تاریخی محلات اصفهان و مناطق است؛ چراکه ما هر چه بتوانیم حس تعلق را در محلات افزایش بدهیم به همان میزان شهری جامع‌تری را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه  از اجرای ویژه برنامه‌ای در موزه هنر‌های معاصر شهر  با هدف رونمایی و  عرضه  محصولات فرهنگی شهروندان خبر داد و گفت: این ویژه‌ برنامه که ۲۵ عنوان و بیش از ۱۵۰  اثر را در بر می‌گیرد در ۴ شب برگزار ‌می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول