اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش‌آموزی کشور در اصفهان

اولین دوره راهیان نور مجازی دانش آموزی همزمان با ۲۵ آبان سالروز تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در اصفهان آغاز شد.

افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش‌آموزی کشور در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان (عج)، سرتیپ دوم پاسدار یعقوب سلیمانی در آئین اولین دوره راهیان نور مجازی دانش آموزی با گرامیداشت یاد شهدای عملیات محرم و یاد و خاطره تشییع ۳۷۰ شهید اصفهان در روز ۲۵ آبان، فرهنگ ایثار و شهادت را تداوم راه اسلام بیان کرد و اظهار داشت: پیام شهدا، دعوت به همدلی و هم افزایی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج  با اشاره به لزوم پرداختن به راهیان نور و روایتگری دفاع مقدس افزود: اگر روایت حماسه‌ها و ایثارگری‌های دفاع مقدس بیان نشود، منجر به فراموشی این حادثه بزرگ خواهد شد.

سردار فدا  نیز در این آیین گفت: به دلیل مشکلات پیش آمده در خصوص ویروس کرونا و برگزار نشدن اردو‌های راهیان نور در کشور با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش ، تصمیم به برگزاری اردو‌های راهیان نور مجازی گرفته شده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در این آیین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به فراخوان دانش‌آموزان استان اصفهان برای ثبت نام در این اردو‌ها افزود: همزمان با سالروز تشییع ۳۷۰ شهید اصفهانی عملیات محرم، اردو‌های راهیان نور مجازی آغاز شد و از دوم آذرماه ، پنج دوره دو هزار نفری که هر دوره شامل دو روز و هر روز چهار ارتباط مستقیم در فضای مجازی با دانش آموزان برقرار می‌شود.

وی در رابطه با تداوم راهیان نور مجازی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان اولین استان انتخاب شده و استان‌های دیگر هم به راهیان نور مجازی خواهند پیوست گفت: سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در نظر دارد راهیان نور مجازی را در سطح راهیان نور دانشجویی و محلات هم توسعه دهد.

حسین رجب‌پور نیز اظهار داشت: هرساله بین ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار نفر جمعیت قشر دانش‌آموز جز زائران مناطق هشت سال دفاع مقدس و راهیان نور بودند و امسال با توجه به برگزاری دوره مجازی راهیان نور دانش آموزان از طریق صفحه همکلاسی قادر به ارتباط با این مناطق خواهند بود.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی اصفهان افزود: دانش‌آموزان حتی در این اردوی مجازی قادر به خرید سوغات و محصولات استان خوزستان هستند که بوسیله پست برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص زمان برگزاری این دوره‌ها افزود ، دوره‌ها در ۴ مرحله دو مرحله ویژه خواهران و دو مرحله ویژه برادران برگزار خواهد شد و ظرفیت هر دوره ۲ هزار نفر و مجموع این ۴ دوره پیش‌بینی ۸ هزار نفر زائر به صورت مجازی است.

رجب‌پور تصریح کرد:  دوره اول از ۲،۳ آذر ماه جاری و دوره بعدی از ۵ و ۶ آذر ماه ۱۳۹۹ ویژه خواهران برگزار و بعد از آن دوره برادران برگزار خواهد شد و انشالله با بستر بهتر بتوانیم زائران بیشتری را در این برنامه شرکت خواهیم داد.

به گزارش فارس، اردوی راهیان نور مجازی دانش‌آموزی استان اصفهان صبح امروز در روز حماسه و ایثار اصفهان به صورت وبینار از طریق ارتباط تصویری با مناطق عملیاتی دفاع مقدس با حضور فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور و با اعلام رمز «یا محمد رسول الله» در اصفهان آغاز شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول