اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اجرای مرحله اول طرح «نذر آزادی زندانیان» توسط موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان

مسئول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان گفت: به دلیل شرایط کرونا و عدم امکان خدمت‌رسانی به زائران اربعین در کربلا این بار مردم نیکوکار رفسنجان به شیوه دیگری یاری‌گر موکب شدند و کمک‌های هر ساله‌ خود را به امر مهم «آزادی زندانیان جرائم غیرعمد» اختصاص دادند تا به برکت عشق به امام حسین (ع) شاهد احرار حسینی باشیم.

اجرای مرحله اول طرح «نذر آزادی زندانیان» توسط موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی میربابایی درباره اجرای طرح «نذر آزادی زندانیان» اظهار داشت: هرساله خیران و عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) با اهدای نذورات و کمک‌های خود، موجبات گستردن سفره اطعام، برپایی مکان اسکان، درمان بیماران و خدمت‌رسانی به زائران اربعینی حسینی را در نجف اشرف و کربلای معلی فراهم می‌کردند تا خادمان موکب خاتم‌الانبیاء (ص) به نیابت از همشهریان خویش، از دل و جان به زائران اربعین حسینی خدمت کنند.

مسئول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) شهرستان رفسنجان بیان داشت: به دلیل شرایط کرونا و عدم امکان خدمت‌رسانی به زائران اربعین در سال جاری امسال با توجه به سلب این توفیق، این بار مردم نیکوکار رفسنجان به شیوه دیگری یاری‌گر موکب شدند و کمک‌های هر ساله‌ خود را به امر مهم «آزادی زندانیان جرائم غیرعمد» اختصاص دادند تا به برکت عشق به امام حسین (ع) شاهد احرار حسینی باشیم.

 وی تصریح کرد: طرح «نذر آزادی زندانیان» با همیاری قابل تقدیر و همه‌جانبه امام جمعه، فرماندار، رییس دادگستری، دادستان، شهردار، فرمانده سپاه، رییس اداره اوقاف و امور خیریه، رییس زندان، رییس ستاد دیه شهرستان و با همکاری مجدانه مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان آغاز شد.

مسئول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه با آغاز این طرح مبالغ پربرکتی از طرف مردم به حساب موکب واریز شد، گفت: در این پویش هر کس به هر نحوی که توانست مشارکت کرد. اولین واریزی، هزینه برگزاری کلاس‌های شیرینی‌پزی آنلاین یکی از کارگاه‌های رفسنجان بود و  کمترین مبلغ واریزی ۵ هزار تومان و چندین مورد ۱۰هزار تومانی جزو مشارکت‌های ارزشمند و پربرکت مردم بود. برخی از خیران هم که ترجیح می‌دهند گمنام بمانند تا مبلغ ۳۰میلیون تومان کمک کرده‌اند.

وی افزود: کشاورزان خیّر منطقه نوق نیز مثل همیشه آستین همت بالا زدند علاوه بر واریز کمک‌های قابل توجه نقدی، در روز اربعین با اهدا چندین کیلو پسته به ارزش ۷۵ میلیون تومان در این طرح شرکت کردند که توسط شرکت درسا کویر ۱۰۰میلیون تومان خریداری شد و این شرکت علاوه بر مبالغ نقدی، سهام متعلق به خود در شرکت دیگری را هم اهدا کرد که مدیرعامل این شرکت هم علاوه بر اهدا ارزش ریالی، سهام مربوطه را نیز به موکب هدیه کرد.

میربابایی به کمک شرکت‌ها و مؤسسه‌های بازرگانی اشاره و بیان کرد: در این عرصه‌ خیر، ورزشکاران نیز پای کار آمدند، از جمله هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای با برگزاری مراسم گلریزان خیابانی ۷میلیون تومان و باشگاه ورزشی فرهنگی صنعت مس رفسنجان با کمک ۵۰ میلیون تومانی در این نذر مشارکت کردند.

مجری طرح نذر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در رفسنجان عنوان داشت: کارمندان شهرستان رفسنجان هم به پویش نذر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پیوستند. به عنوان مثال کارمندان و پیمانکاران شرکت گاز  با بیش از ۲۷ میلیون تومان در این طرح سهیم شدند و مدیریت و کارکنان امور پالایشگاه و ریخته‌گری مجتمع مس سرچشمه هزینه هرساله حلیم‌پزان در اربعین به مبلغ ۲۷میلیون تومان را به این امر اختصاص دادند.

میربابایی خانواده‌ها را هم پشتوانه‌ این نذر دانست و گفت: برخی به‌صورت خانوادگی و فامیلی مبالغی را اهدا کردند. از جمله یک خانواده از منطقه نوق ۲۰میلیون تومان را به موکب هدیه کردند تا به امر آزادی زندانیان اختصاص داده شود.

وی اذعان کرد: قشر فرهیخته‌ای که از ابتدای طرح، پا‌به‌پای خادمان موکب گام برداشته‌اند تا با معرفی این طرح و انعکاس فعالیت‌های موکب، مردم را به همکاری فراخوانند، خبرنگاران هستند که از زحمات این عزیزان قدردانی می‌کنیم.

میربالایی با تقدیر از چاپخانه‌هایی که در این امر کمک کردند، کار جمعی از خادمان موکب را ارزشمند توصیف کرد و بیان کرد: خادمان هم از قافله‌ نیکوکاران عقب نماندند و هزینه سفر اربعین را به این امر اختصاص دادند تا این بار به جای لبخند زائران، شاهد لبخند خانواده زندانیان و رضایت خدای متعال و آقا امام حسین (ع) باشند.

مسئول موکب خاتم الانبیاء (ص) رفسنجان خاطرنشان کرد: مبلغ مورد نیاز برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان رفسنجان ۲میلیارد تومان برآورد شده بود که در صورت جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مبلغ یک‌میلیارد تومان، معادل آن را ستاد دیه استان کرمان تأمین کند. به حول و قوه الهی و مساعدت امام جمعه محترم و با همیاری و حمایت مردم نیکوکار شهرستان رفسنجان، میزان قابل توجهی از این مبلغ فراهم شده است و برای تأمین مبلغ باقی‌مانده، خیران قول همکاری داده‌اند.

میربابایی اذعان کرد: بنا به اعلام ستاد دیه استان کرمان و بررسی پرونده زندانیان حائز شرایط آزادی، در مرحله نخست به مبلغ ۴۱۵میلیون و 500 هزار تومان نیاز است که نیمی از آن را موکب و نیمی را ستاد دیه استان می‌پردازد تا به‌زودی ۹نفر از زندانیان به آغوش خانواده بازگردند.

وی متذکر شد: این طرح همچنان ادامه دارد و مردم نیکوکار و سخاوتمند می‌توانند در این امر مشارکت کنند.

انتهای پیام/80016/ب/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول