اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امیدواری واشنگتن برای پایان محاصره قطر پیش از پایان دولت ترامپ

مشاور امنیت ملی آمریکا ابراز امیدواری کرد که پیش از پایان دولت ترامپ طی 70 روز آینده، هواپیماهای خطوط قطری بتوانند بر فراز کشورهای محاصره کننده آن پرواز کنند.

امیدواری واشنگتن برای پایان محاصره قطر پیش از پایان دولت ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که طی ۷۰ روز آینده شاهد آن باشد که خطوط هوایی قطر بتواند بر فراز کشورهای محاصره کننده خود پرواز کند.

وی که در مجمع امنیت جهانی به صورت مجازی سخنرانی می‌کرد، گفت: «اتحاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در راستای منافع ماست. این به نفع ماست که شاهد روابط هماهنگ داخل شورای همکاری باشیم.»

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود که اتحاد دوباره کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باعث ایجاد فرصت‌های اقتصادی واقعی در سرتاسر منطقه خاورمیانه خواهد شد.

اوبراین در ادامه سخنرانی خود گفت: «ما احساس می‌کنیم که حل کردن موضوع ارتباط هوایی، جایی که خطوط هوایی قطری قادر باشد بر فراز حریم هوایی سعودی و بحرین پرواز کند، گام نخست مهم برای حل این شکاف باشد.»

وی ابراز امیدواری کرد: «من دوست دارم اگر قرار باشد ما طی ۷۰ روز آینده پست خود را ترک کنیم این کار پیش از آن انجام شود.»

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن روابط خوبی با تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته و سخت در حال کار کردن برای حل این شکاف است.

روابط چهار کشور‌ عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر با قطر اندکی پس از اولین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. ریاض، ابوظبی، منامه و قاهره، در پنجم ژوئن (۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

کشورهای مذکور قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه با ایران، اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند، هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول