اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برخورد جدی با ناقضان محدودیت‌های کرونایی در سمنان

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: باید افرادی که محدودیت‌ها را نادیده می‌گیرند، شناسایی و با آنان برخورد جدی صورت گیرد.

برخورد جدی با ناقضان محدودیت‌های کرونایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، قاسم شریفی، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان امشب در جلسه کمیته بازرسی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان در سالن کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: رنگ‌بندی با اعلام وزارت بهداشت بر اساس آمار و اطلاعات تعداد مبتلایان روزانه در هر استان در سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد صورت می‌گیرد و بر اساس ملاک رنگ‌بندی‌ها، محدودیت‌ها اعلام می‌شود.

او اضافه کرد: همه آموزش‌ها در مناطق زرد نارنجی و قرمز به‌صورت غیرحضوری و اگر سفید باشد، به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان بیان کرد: در مورد شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی طرح، اعضای کمیته بازرسی و نظارت برنامه‌های اجرایی را تدوین و تا روز چهارشنبه ارائه کنند.

شریفی بیان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که بین بدتر و بدترین‌ها باید انتخاب کنیم و مقاومت‌ها باید اقناعی باشد.

او اضافه کرد: اگر مسؤولان با همکاری مردم در راه مقابله با کرونا تلاش کنند، رنگ‌بندی‌ها تغییر خواهد یافت و در این صورت، به شهر و استان خود کمک کرده‌ایم.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان بیان کرد: باید افرادی که محدودیت‌ها را نادیده می‌گیرند، شناسایی و با آنان برخورد جدی صورت گیرد.

باید به پیشگیری سختگیرانه روی بیاوریم

حسن سعدالدین، مدیرکل برنامه‌ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان هم در این نشست گفت: در راستای قوانین و تشدید روند پیشگیری بیماری، از پیشگیری ارشادی و داوطلبانه باید به پیشگیری سختگیرانه روی بیاوریم.

او اضافه کرد: مصوبات ستاد ملی و استانی را باید در کمیته شاخص‌گذاری کرد و سپس در کمیته نظارت نهایی را انجام دهیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان تصریح کرد: فعالیت‌های ۹ ماهه ستاد در استان و شهرستان‌ها در شاخص ارزیابی دیده و در تکمیل فرم‌ها، با دقت و صحت موارد بیان شود.

سعدالدین اضافه کرد: رویکرد ما در ارزیابی ادارات و سازمان‌ها، فرم‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی و مصوبات مرکزی و استانی است.

لزوم توجه به سلامت نیروی کار در بخش خصوصی

اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان هم گفت: اخص‌ها در رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا را تدوین کرده‌ایم و از طریق تیم نظارتی در کل استان با محوریت ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها پیگیری می‌شود.

او اضافه کرد: عمدتاً در راستای سلامت نیروی کار در بخش خصوصی که اکثریت شاغلان استان سمنان را تشکیل می‌دهند، باید جدیت بیشتر وجود داشته باشد و این مهم نیازمند همکاری جامعه کارگری و کارفرمایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: با توجه به شرایط بخش خصوصی، تولیدی و خدماتی اعمال آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌های ابلاغی ویروس کرونا، به باور قوی نیاز دارد که باید انگیزه حمایتی جدی‌تری تدوین و شرایط نظارت تسهیل شود.

ضرورت جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات

ابراهیم رستمی‌فر، سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان هم گفت: پیش از تدوین شاخص‌ها، باید به بررسی روند اقدامات انجام‌شده پرداخت و با نگرش انتقادی، عملکرد نظارتی تاکنون را مورد بررسی قرار دهیم.

او گفت: در سطح تحلیل برنامه‌ای، شیوه متمرکز برنامه‌ریزی می‌تواند مؤثر باشد و باید دستورالعمل‌های ابلاغی دولت مدنظر قرار گیرد ‌.

سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان اضافه کرد: در سطح عملکردی باید مواردی شاخص‌های ارزیابی گنجانده شود که شامل ضدعفونی کردن معابر، جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات، تسهیل در فراهم کردن ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شناسایی گروه‌های پربازدید و مرتبطان با مراجع سیاست‌گذار، تقویت پویش‌های انسان‌دوستانه همچون طرح مساوات و کمک‌های مؤمنانه و... است.

رستمی‌فر بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، احزاب، سمن‌ها استفاده صنوف و دستگاه‌های مرتبط واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: در سطح پایبندی عمومی هر چقدر معیشت اقشار آسیب‌پذیر با چالش بیشتری مواجه شود، امکان پایبندی عمومی کاهش خواهد یافت.

او گفت: محور فرهنگ‌سازی و آموزش‌ها باید بر استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی باشد.

محلات کم‌برخوردار شناسایی شدند

امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم بیان کرد: شاخص‌های ارزیابی باید بر سه مبنای، مراقبتی، حمایتی و نظارتی طراحی و تدوین شود.

او گفت: در بخش مراقبتی، آموزش، فرهنگ‌سازی تبلیغ و ترویج می‌تواند چهار رکن مهم در شاخص‌ها مدنظر قرار گیرد. در حوزه حمایتی می‌تواند محورها بر مبنای معیشتی و درمانی باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اضافه کرد: در حوزه نظارتی نیز رویکرد باید رویکرد محله‌ور باشد و دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان با نگاه کنترل آسیب‌های اجتماعی بحث محله‌محور را دنبال می‌کند.

بینایی اضافه کرد: محلات کم‌برخوردار شناسایی شده و باید با جدیت، جغرافیای محلات مرور و در هر محله از ظرفیت‌های خانه‌های مردم‌نهاد و کانون بسیج مساجد، سمن‌ها و تشکل‌ها بهره گرفته شود.

او گفت: دولت، مردم و رسانه‌ها سه رکن اصلی در امر پیشگیری و مقابله با کرونا هستند؛ رسانه، نقش فرهنگ‌سازی برای مردم را بر عهده دارد و باید از این ظرفیت بهره لازم برده شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول