اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش جرایم نفرت محور در آمریکا

پلیس فدرال آمریکا با انتشار گزارشی تازه از افزایش جرایم نفرت محور در این کشور از جمله افزایش جنایت با انگیزه مذهبی، خبر داد.

افزایش جرایم نفرت محور در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه از افزایش آمار «جرایم نفرت محور» از جمله قتل ناشی از تیراندازی در بخش‌های مختلف  این کشور در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» بر اساس آماری که روز دوشنبه پلیس فدرال آمریکا منتشر کرد در سال ۲۰۱۹، ۵۱ فقره قتل ناشی از جرایم نفرت محور در این کشور رخ داده که از آغاز آمارگیری پلیس فدرال آمریکا در دهه نود میلادی بالاترین رقم محسوب می‌شود.

در آمار سال ۲۰۱۹ همچنین از افزایش ۱۴ درصدی آن دسته از جرایم نفرت محور به نسبت میزان مشابه در سال ۲۰۱۸ حکایت دارد که یهودستیزانه توصیف می‌شود [هر چند لزوماً علیه یهود نیست و ممکن است صرفا شامل اسرائیلی‌ها شود].

در این آمار مدعی شده که جنایت مغرضانه علیه مسلمانان در آمریکا اندکی کاهش یافته اما علیه مسیحیان تقریبا ثابت مانده است. در حالیکه جنایات نفرت محور در آمریکا با انگیزه‌های مذهبی افزایش یافته، میزان افرادی که  اشخاص دیگر را با انگیزه‌های نژادی یا قومیتی هدف قرار می‌دهند با استثناء یک مورد تگزاس، کمی کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های پلیس فدرال، میزان جرایم نفرت محور در آمریکا در سال ۲۰۱۹، ۲.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. جرایم  با گرایش جنسی نیز با ۱۱۹۵ مورد کماکان در سطح گذشته است. این داده‌ها همچنین نقش تیراندازی‌ها را  در دو سال گذشته به عنوان عامل مهم در قتل با انگیزه نفرت در آمریکا نشان می‌دهد.  در تازه ترین مورد و در پی تیراندازی‌های مرگبار آخر هفته در شیکاگو، چهار نفر از جمله یک جوان ۱۸ ساله کشته و ۲۶ نفر دیگر زخمی شدند (جزئیات بیشتر).

شهر پورتلند طی سه ماه و نیم اخیر شاهد اعتراضات علیه تبعیض‌ها، خشونت‌های نژادپرستانه و ضدیت با مواضع دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی بوده است.

از زمان کشته شدن «جورج فلوید» در اقدام وحشیانه پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس آمریکا و شروع اعتراضات سراسری به خشونت‌ها و تبعیض‌های ساختاری نژادی، پورتلند به  یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات مبدل شد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول