اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تولید سالانه 4 هزارو 300 تن سیب زمینی در استان ایلام

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۱۷۵ هکتار از زمین‌های استان ایلام به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است و سالانه 4 هزار و 300 تن سیب زمینی تولید و به داخل کشور توزیع می‌شود.

تولید سالانه 4 هزارو 300 تن سیب زمینی در استان ایلام

علیرضا طولابی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: استان ایلام در زمینه کشت و تولید سیب زمینی وضعیت خوبی دارد این در حالی است  به طور متوسط سالانه ۴ هزار و ۳۰۰ تن سیب زمینی تولید و به داخل کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: ۱۷۵ هکتار از زمین‌های استان ایلام به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است و بیشترین تولید سیب زمینی مربوط به شهرستان دهلران بوده است. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: گندم، جو، کلزا و ذرت بیشترین میزان تولید محصولات زراعی و باغی کشاورزی استان ایلام را به خود اختصاص داده است.

اختصاص 50 هزار هکتار از اراضی به کشت محصولات پاییزه

وی ادامه داد: از آغاز کشت محصولات پاییزه تاکنون نزدیک به 50 هزار هکتار از اراضی استان به این محصولات اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود کل سطح کشت محصولات پاییزه استان به 215 هزار هکتار برسد.

طولابی گفت: هم چنین پیش بینی می‌شود از این سطح 440 هزار تن تولید گندم، جو و کلزا داشته باشیم و تاکنون 13 هزار تن انواع بذور اصلاح شده و 23 هزار تن انواع کودهای شیمیایی توزیع شده است.

وی ادامه داد: جهت رسیدن به حداکثر تولید طرح امنیت غذایی و اجرای 28 قطعه مزارع مشاهده‌ای ارقام اجرای کشت مکانیزه طرح  تغذیه گیاهی و استفاده از ریزمغذی‌ها جهت بذر مال کردن پوشش بیمه‌ای و پرداخت تسهیلات از جمله فعالیت‌های دیگر سارمان جهاد کشاورزی استان در این راستا است.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول