اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

توسعه کشت گیاهان دارویی در دشت جگین شهرستان جاسک

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی از بررسی طرح‌های پایلوت گیاهان دارویی اجرا شده در دشت جگین خبر داد.

توسعه کشت گیاهان دارویی در دشت جگین شهرستان جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نشستی در خصوص توسعه کشت گیاهان دارویی در دشت جگین شهرستان جاسک با حضور گرگیج مدیر امور باغبانی و سرمایه‌گذار طرح مذکور برگزار شد.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان ابراز داشت: طرحهای پایلوت گیاهان دارویی اجرا شده در دشت جگین مورد بررسی قرار گرفته است و استعدادهای ویژه این منطقه برای کشت برخی گیاهان دارویی شناسایی و پایش شده است.

به گفته وی، مقرر شده تا گونه‌های آویشن ابلق، رزماری، مریم گلی، سانتولینا، لمون گراس، نعنا فلفلی، اسطوخودوس، آلوئه ورا، شیرین بیان، رازیانه ، ماریتینال و نعنا اسپرمینت پس از بررسی شرایط سازگاری به اقلیم منطقه هر چه بیشتر  توسعه داده شوند.

 گرگیج در ادامه نیز با بیان اینکه توسعه لمون گراس به عنوان یک گیاه دارویی در این طرح پایلوت قرار دارد ، افزود: ‌توسعه لمون گراس با توجه به سازگاری به شرایط استان می تواند در مقیاس وسیعی در دشت جگین کشت شود.

به گزارش فارس، دشت جگین به دلیل وجود سد عظیم جگین با ظرفیت بیش از 250 میلیون مترمکعب آب، ظرفیت‌های فراتصوری برای توسعه کشاورزی دارد که می‌بایست با تمرکز بیشتری بر روی آن، زمینه را برای تبدیل این دشت به یکی از کانون‌های تولید محصولات مختلف فراهم آورد. اخیرا کشت پنبه نیز در این دشت آغاز شده است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول