اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

انجام تست های جدید کرونا در قزوین /مراجعه دیرهنگام، علت وخیم ترشدن حال بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تست های جدید کرونایی بزودی در استان انجام خواهد شد، با انجام این تست ها در ۳ الی ۴ ساعت، نتیجه غربالگری مشخص خواهد شد.

انجام تست های جدید کرونا در قزوین /مراجعه دیرهنگام، علت وخیم  ترشدن حال بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی اکبر کرمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در مورد علت افزایش بیماران بستری بدحال در استان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی و غربالگری، آمار بیماران بدحال نیز افزایش پیدا می کند.

وی افزود: از هم استانی ها درخواست داریم که با مشاهده علائم اولیه کرونا و سرماخوردگی از جمله بدن درد، خستگی، کوفتگی و... به مراکز غربالگری مراجعه و در صورت لزوم بستری شوند.

وی ادامه داد: تخت کافی برای بستری بیماران کرونایی وجود دارد و همچنین مردم نباید ترسی از بستری شدن در بیمارستان  داشته باشند.

کرمی خاطرنشان کرد: بیشترین علت ابتلا به کرونا در استان قزوین، همچنان حضور در تجمعات مختلف از جمله مراسم های عروسی، عزاداری و دورهمی های خانوادگی است.

وی با بیان که تست های جدید کرونایی بزودی در استان انجام خواهد شد گفت: با انجام این تست ها در ۳ الی ۴ ساعت، نتیجه غربالگری مشخص خواهد شد. 

وی ادامه داد : تولید داخلی این تست ها به همراه واردات انجام خواهد شد و سبب افزایش تست های غربالگری می شود.

وی افزود : این تست از دقت بالایی برخوردار است و سبب خواهد شد تا آلودگی به کرونا در مراحل اولیه شناسایی شود و از تعداد بیماران بدحال نیز کاسته خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۰ بیمار جدید کرونایی پذیرش شدند، با احتساب این آمار تعداد کل بستری های در استان  به ۵۲۰ نفر رسید.

وی افزود: ۱۲۰ نفر از بیماران نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری و ۲۰ نفر نیز در انتظار دریافت خدمات این بخش هستد. 

کرمی در ادامه گفت: در این مدت، ۷نفر از هم استانی ها  با علائم قطعی کوید ۱۹ جان خود را از دست دادند و ۷فوتی مشکوک به کوید ۱۹ نیز در این مدت داشتیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول