اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برای نخستین بار از سال 2018؛ حکم اعدام 21 تروریست در عراق اجرا شد

مقامات عراقی برای نخستین بار از سال 2018 تاکنون، حکم اعدام 21 تروریست را پس از امضای نهایی رئیس‌جمهور اجرا کردند.

برای نخستین بار از سال 2018؛ حکم اعدام 21 تروریست در عراق اجرا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات عراقی، دیروز (دوشنبه - ۱۶ نوامبر)، حکم اعدام ۲۱ محکوم در پرونده‌های تروریستی را در زندان «الحوت»؛ زندان مرکزی «الناصریه»، پس از امضای نهایی «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق اجرا کردند.

یک منبع آگاه امنیتی در این‌باره به وبگاه «شفق نیوز» گفت: حکم اعدام این افراد به موجب ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم اجرا شد. این افراد از استان‌های نینوی، الانبار، بغداد، بصره و ذی‌قار بودند.

از زمان اعلام پیروزی عراق بر داعش در سال ۲۰۱۷، دادگاه‌های عراق صدها حکم اعدام علیه عناصر این گروه تروریستی را صادر کردند اما اجرای این احکام تنها در حق شمار اندکی از این تروریست‌ها اجرا شد. زیرا اجرای این حکم نیازمند امضای نهایی رئیس‌جمهور است.

تاکنون حکم اعدام هیچ‌یک از عناصر خارجی داعش در عراق اجرا نشده است و هنوز ۱۱ فرانسوی و بلژیکی در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند.

گفته می‌شود که با وجود پافشاری شمار زیادی از نمایندگان پارلمان عراق بر امضای نهایی حکم اعدام از سوی رئیس‌جمهور، مقامات عراقی از سال ۲۰۱۸ تاکنون هیچ حکم اعدامی را در حق تروریست‌ها اجرا نکرده بودند.

در زندانهای عراق بیش از ۱۸ هزار تروریست، زندانی هستند که گهگاهی، طرفهای حامی آنها، به بهانه‌های واهی از دولت مرکزی عراق، خواستار آزادی آنها می‌شوند. آخرین آنها نیز درخواست برای آزادی این تروریست‌ها به بهانه شیوع ویروس کرونا بود که محقق نشد.

تاکنون چندین طرح فراری دادن عناصر تروریستی به ویژه عناصر داعش از زندان الحوت در سایه هوشیاری مقامات عراقی ناکام مانده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول